logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Spojkový pedál
Juraj Offline
#1 Vloženo : neděle 21. září 2014 22:28:36 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Ahoj,

potřeboval bych poradit. Stalo se mi párkrát, že se mi spojkový pedál nevrátil úplně. Zůstal viset o něco níže. Vždy jen, když jsem měl zařazenou jedničku. Jednou mi zůstal úplně na podlaze, když jsem měl zpátečku. Čím by to mohlo být? Odzvdušnit? nebo něco jiného?

Díky za rady
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
white power Offline
#2 Vloženo : pondělí 22. září 2014 5:39:39 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Odvzdušnění ti nepomůže, propuští ti spojkovej váleček buď hlavní nebo pomocnej, mě stačilo jen vyčistit pomocnej a dát novou kapalinu a funguje to už 5 let, ale pokud budou vydřený gumičky tak je budeš muset vyměnit a pokud je vytrezlej váleček ta ho budeš muset vyměnit celej.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Wesker Offline
#3 Vloženo : pondělí 22. září 2014 16:59:17 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Dej novy, nestoji tolik ThumpUp
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Juraj Offline
#4 Vloženo : pondělí 22. září 2014 21:01:56 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Díky.
Našel jsem zde na foru, jak někdo popisuje repas spojkového válečku.
Tak jsem koupil opravnou sadu pro pomocný spojkový válec a zítra to zkusím.
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Juraj Offline
#5 Vloženo : pondělí 22. září 2014 21:04:15 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Původně odesláno: Wesker Jdi na citovaný příspěvek
Dej novy, nestoji tolik ThumpUp



Trochu mi přijde zbytečné dávat nový za 1379.-
Nejdříve bych vyzkoušel opravu.
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Renni Offline
#6 Vloženo : pondělí 22. září 2014 21:48:48 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
jo vyzkoušej nejdřív opravu,já koupil nový hlavní i pomocný válec a je to stejně furt na hovno,servisák nechápe proč se furt nevrací..
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Juraj Offline
#7 Vloženo : pondělí 22. září 2014 21:59:08 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Původně odesláno: Renni Jdi na citovaný příspěvek
jo vyzkoušej nejdřív opravu,já koupil nový hlavní i pomocný válec a je to stejně furt na hovno,servisák nechápe proč se furt nevrací..


Tak to není zrovna povzbuzujícíBigGrin
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
white power Offline
#8 Vloženo : úterý 23. září 2014 6:50:44 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Původně odesláno: Renni Jdi na citovaný příspěvek
jo vyzkoušej nejdřív opravu,já koupil nový hlavní i pomocný válec a je to stejně furt na hovno,servisák nechápe proč se furt nevrací..

Renni jestli si vyměnil oba válečky a spojka se pořád nevrací nebo se vrací špatně tak bych to tipnul na špatnou hadici mezi válcema, bude zavnitř zpuchřelá a proto špatně propouští kapalinu zpátky.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Renni Offline
#9 Vloženo : úterý 23. září 2014 21:23:04 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Původně odesláno: Renni Jdi na citovaný příspěvek
jo vyzkoušej nejdřív opravu,já koupil nový hlavní i pomocný válec a je to stejně furt na hovno,servisák nechápe proč se furt nevrací..

Renni jestli si vyměnil oba válečky a spojka se pořád nevrací nebo se vrací špatně tak bych to tipnul na špatnou hadici mezi válcema, bude zavnitř zpuchřelá a proto špatně propouští kapalinu zpátky.



já mám pocit ,že když jsem kupoval sadu obou těch válců,tak jsem tam viděl i nějakou hadici(pro jistotu se zeptam ještě mechoše)tak předpokládám že to vyměnil komplet.. ještě ale bych upřesnil,že spojkový pedál zustává viset vždy jen za studena když přijdu ráno k autu,jelikož moje P startuje pouze přez spojku,problém s nastartovaním nemám ikdyž pedál je až na podlaze... po cca.10min . jízdy pak celý den pedál je v poloze a vrací se tak jak má!druhý den ráno,zas nevratí ani o cm! jakoby se to za jízdy nějak natlakovalo,nevím,nechápu..
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
jubileus Offline
#10 Vloženo : středa 24. září 2014 6:35:23 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Nemůže to být vada přítlačného mechanizmu spojky?
Ten tahá taky spojku zpět.
jubileus Offline
#11 Vloženo : středa 24. září 2014 12:02:49 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Jestli spojka v provozu funguje normálně a vypínací vidlička, co přes ložisko vypíná spojku a tyčinka, co do ní při vypínání tlačí se vrací zpátky, do výchozí polohy, tak je to v "hydraulice"-někde to mechanicky vázne nebo netěsní nebo chybí vratné pružiny, jestli tam mají být atd.
Ale jestli je auto normálně v provozu a najednou to začalo dělat, tak fakt nevím přesně.
Jednou jsem měnil gumový pístek(z opravné sady)u ovládání spojky (na bloku motoru)-občas tam byla kapka. Pomohlo to.

Ale pedál a nebo hlavní spojkový válec mohou mít nějaké pružiny, co to vrací zpět. Nejjednodušeji bych se snažil to někde zjistit z katalogového listu-třeba Mazdy,když by nebylo Probe atd. To by asi běžní mechanici v opravnách mohli vědět, tak už nebudu kecat, když to nevím přesně.Cool
jubileus Offline
#12 Vloženo : středa 24. září 2014 12:08:10 (UTC)
Registrován: 08.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 313
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 11 time(s) in 11 post(s)
Ještě by se dalo usoudit z toho, když pedál "visí", jestli je spojka spolehlivě sepnutá.
Ale na jedničku nebo zpátečku bude vždycky stačit míň, než na jiný kvalty.

Kdyby nespínala spolehlivě a prokluzovala, tak je to přítlačák ale jestli jen vázne pedál, možná pomůže pružina, když to někde neteče.Confused
Renni Offline
#13 Vloženo : středa 24. září 2014 22:30:56 (UTC)

Registrován: 03.02.2006 (UTC)
Příspěvků: 1,892
Bydliště: Prague

Poděkoval(a): 2x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
pokud se týče mého problému..já mám komplet novou spojku(přítlačák,lamela atd..) ikdyž letos na Kameni byla trochu(hodně)cítit díky mé drahé polovičce.. LOL
http://img524.imageshack...odela1937rennicanx0.jpg

Alfa Romeo replica Cabrio
Land Rover Freelander2LN
Juraj Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 25. září 2014 8:16:21 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Tak jsem uvízl na mrrtvém bodě. Koupil jsem opravnou sadu, vyndal pomocný váleček, vyčistil, vyměnil gumičky. Když jsem ho vyndaval, snažil jsem se ucpat hadičku , aby mi nevytekla kapalina. To se mi samozřejmě moc nepodařilo, takže teď mám prázdný váleček i vedení. A nedaří se mi to vůbec odvzdušnint. Zkoušel jsem stříkačku ze spoda do odvzdušňováku, ale nic, pedál je furt na zemi. Nějaká rada, jak to celé naplnit?
pochopitelně jsem to zkoušel několikrát (cca 5krát)
Zřejmě dělám něco špatně, ale nevím co.BigGrin
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Wesker Offline
#15 Vloženo : čtvrtek 25. září 2014 17:25:41 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Cau

na Mazde je to pekny ojeb... Zkontroluj si, jestli se ti uplne vrací hlavní valec u pedalu. Idealne aby tam byla malinka vule. Pokud ne, nenasaje si a nebude fachat.
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
white power Offline
#16 Vloženo : čtvrtek 25. září 2014 18:39:42 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Nevím jak to jde blbě odvzdušnit na P2 ale u jedničky vždycky doleju nádržku povolím odvzdušňovák nasadím na něj hadičku kterou strčím do skleničky a rukou párkrát zapumpuju pedálem pak dotáhnu odvzdušňovák a je hotovo.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Juraj Offline
#17 Vloženo : pátek 26. září 2014 21:41:17 (UTC)

Registrován: 01.08.2014 (UTC)
Příspěvků: 81
Bydliště: Praha

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Původně odesláno: white power Jdi na citovaný příspěvek
Nevím jak to jde blbě odvzdušnit na P2 ale u jedničky vždycky doleju nádržku povolím odvzdušňovák nasadím na něj hadičku kterou strčím do skleničky a rukou párkrát zapumpuju pedálem pak dotáhnu odvzdušňovák a je hotovo.


Nejlepší způsob, moc děkuju. Zkoušel jsem to injekcí a absolutně bez výsledku. Ale tahle metoda s hadičkou vyvedenou někam pryč a napumpováním-nejlepší. V jednom člověku se to dá zvládnout během minutky.

Po vyměnění těsnění ve válečku chodí spojkový pedál opravdu krásně, stojí to za dvě stovky.BigGrin
Ford Probe II 2.5 V6 24V r.v.96
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.