Nazdar chlapi,
tak sem se k tomu konečně dostal, abych sem vyblil, že jsem se stal hrdým majitelem svého prvního Probe :) Zatím jsem vlastnil Mazdy 121 DB, 323f BG (2x), 323 BA, 626 GE (+ další 2 byli v rodině a o ty sem se taky staral/starám), jeden Rover 416 a taky Filcku. Jsem zarytý japončík a Filcka byla pracovní trachtor :D
Koupil jsem ho cca 3 týdny zpět od člena probeclubu Crafta. Chodil sem kolem tohodle Probátka už tak rok a furt sem si říkal - bude někdy na prodej, nebude.. No a nakonec byl :-)
Je to tedy 1994 2.5 24V 120KW, černý lak, motor nalítáno cca 182500 (podle budíků) a dělá mi radost. Má klimatizaci, minulý rok dělané rozvody a nějaké další maličkosti.
Zatím máme najeto s Probátkem (pozn. ještě jsem mu nedal jméno, nebožátku :-)) cca 500 km a mám tu pár poznatků. Je možné to brát i jako moji naprosto subjektivní recenzi vozů Probe druhé generace, avšak je třeba brát v potaz to, že jsme spolu krátce.
Design - naprosto geniální, neustále se autem kochám jak při každé cestě z parkoviště, tak z okna pokoje. Tohle mě nemůže přestat bavit přece!
Interiér - super, designivě to je podobný jak z venku, prostě čupr. Akorát co mě točí - nevím který chorý mozek vymyslel ovládání stěrače na kufru ve formě tlačítka. A ještě k tomu to neumý cyklovač ale jede furt. No jo, i do inženýrského týmu Mazdy a Fordu se evidentně může dostat kretén. Taky mi uniká, proč je samostatně tlačítko na nouzovky a dioda, která značí, že sou zapnutý.
Volant a řadička potažená kůži - jo, to je radost držet! Zatím mi i vyhovují sedadla, uvidíme po cestě domů (300km v kuse).
Podvozek - chvíli jsem si musel zvykat na to, že je zkrátka tvrdej. Ale jakmile jsem si zvykl, je to žůžo labůžo :-) Řezat s tímhle zatáčky na origo 16" kolech je fakt něco.. Za podvozek má ode mě taky jedničku :-)
Motor - tož to je pošušňáníčko.. Od 3500 otáček je to fakt trhač. Alespoň pro mě! Moje Probe má ještě laďák a zvuk je opravdu krásný.. A co mě dostává je, že když stojím na křižovatce, tak to má fakt sametový chod. Je to krásně vyvážený motor, žádné vibrace ani hluk navíc. Co se týká spotřeby, tak zatím se držíme v rozmezí 7.8 - 8.5L, přesně to zatím nejsem schopen zjistit, ale mělo by to být v téhle relaci. Přesnější údaje budou až najedem víc. Nejsem ani brzda provozu, ani nezávodím.. I když... Je pravda, že občas na světlech si vychutnám nějakého frajírka s Ochcávkou či Fóbií, když na něm vidím, že je celej nadrženej, aby mě mohl trhnout a předjet.. Nikdy bych neřekl, kolik takových lidí je :D Nejsem teda brusič spojky, rozjíždím se normálně, ale i tak :))
A teď ke stavu konkrétně mého Probe.
Chtěl bych poděkovat Craftovi za to, jak mi vyšel vstříc, bylo s ním super jednání. Doufám, že to co budu psát níže se ho nedotkne :-)
Auto bylo v celkem nic moc stavu co se týká pořádku a čistoty interiéru, bordelu a špíny na laku (včetně smůly), bordelu v záhybech kolem kapoty a zadního kufru (jehličí) atd. Origo ALU 16" jsou krásný, bohužel jen z dálky, jsou neopískované a přestříkané stříbrnou. Neustále problikává kontrolka airbagu, začíná se loupat lak na oplastovaných částech exteriéru (plastové prahy), kapota je oťukaná kamínkama, vzpěry v kufru byly KO, v interiéru (i v kufru) chybí plastové cvočky sem tam, které ty plasty drží, taky ty kovové špičky, které drží plasty třeba na středovým panelu, řidičův tapecírunk je přišroubovaný asi deseti šroubama skrz (samořezky)... Atd. atd. Co je však hodně dobrý, tak je to, že motor se zatím tváří tak, že nepapá olej, má opravdu pěkný chod (až na kladku, která vede řemen k altíku tuším, ta vrže a píská občas, to musím doladit) ani hydroštely nejsou slyšet. Další věc co je super, je to, že je absolutně bez koroze, dokonce má nástřik gumoasfaltu na podvozku. Vzadu v platu jsou ovály Pioneer a taky výšky MB Q, jsou natažené kabely k zesíku ale ten tam není.
Co sem zatím udělal
- manžety poloos
- kompletně sem myl a čistil jak ext. tak int.
- začal jsem práce na odstranění vrzání v interiéru
- vyměnil jsem vzpěry v kufru za vzpěry z Fáva
- obrátil jsem rezervu abych do ní mohl pichnout něco z povinné výbavy
- sundal jsem dálkové světla v nárazníku (jedno bylo KO, tak časem koupím druhý a vrátím je tam)
A mé představy o tom, co na něm chci udělat (ale je to závislé na aktuálních potřebách Probe a hlavně na financích :-))
- potáhnout kapotu a plechy od mrkaček fólií (ještě nevím jakou, ale takhle to fakt vypadá bídně) a taky tapecírunky (dolní půlka) řidičův je totiž zprasen
- opískovat ALU a dát do barvy (buď stříbrná, nebo možná bílá, ještě nevím)
- repase brzd - rozhýbání, výměna manžet atd. + barva
- denní svícení (přeci jen to vypadá líp, když só mrkačky zavřené :-))
- dálkový centrál
- autorádio + zesilovač na repra v platu - jen na takové jemné hraní, žádná profi zástavba
- koupit jedno dálkové světlo
- + další pytlovinky (vymydlení mot. prostoru, odstranění vrzání plastů v celém interiéru....)
Momentálně sem ale holá řiť, naštěstí už se blíží výplata :D
Závěrem bych řekl, že jsem si takto splnil dětský sen, který už se celkem vzdaloval, ale podařilo se mi ho splnit a to za vydatné podpory mé úžasné ženy :-)
Budu sem přidávat jak pokračuju a jak vypadá.. S kým se taky o tom bavit a komu se pochlubit, než vám :-)
Přijímám konstruktivní rady či připomínky.. Konkrétně třeba k dálkovýmu centrálu - je tam prý origo centrál, tak jak k němu aplikovat dálkový ? Má někdo zkušenosti?
P.S.: Nestíhám roztřídit a pojmenovat fotky, tak to doženu snad v brzké době..
http://lishaack.rajce.idnes.cz/Probe_2.5_24V
Díky všem :)
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89