logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Volný rozvodový řemen
Nemo Offline
#1 Vloženo : středa 25. září 2013 18:19:53 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
Zdravím, vás všechny nenašel jsem nic ve forech tak proto nove téma....

Mohl by mi nekdo detailne popsat nebo poradit jak se napíná rozvodový řemen na 2.5 rv. 96 , auto normalně jezdilo a šlo k jednomu typkoj na novy zavit v motoru k napinaku na řemen k alternátoru nicméně přidzdvihl motor, sundal plastove kryty z rozvodu, udal novy zavit, a pak mi vola ze se mu nejak nezda rozvodak, ze je volnej, bohužel nikdy tohle auto nevidel a ani ten motor, a nevi jak se dopíná ten řemen jestly to nějak jde, nebo jak třeba funguje ten hydraulický napínák, tak potřebuji poradit co ted?? jestly mi nekdo rekne jak se dá napnout ten rozvodák nebo koupit novej napínák?? jinak s temi rozvody nikdo nic nedelal, auto tam dojelo, motor se zdvihl a ten zavit se delal uplne mimo mechanismus rozvodoveho řemene, a nahodou si všiml že je ten řemen volný...předem děkuji za rady, auto mam od sebe 50 kilaku a nahradni vuz do prace už jen na dva dny takže docela hořák...Diky moc


jeste jeden nový poznatek, pry je ten remen volny jenom pod tou kladkou ktera je uprostřed pod temy velkymi koly na vačkach Confused je to možný začínak byt dost zmateny....

ale není přece možný aby byl řemen normalne nataženej na pevno a ta kladka oprostřed se n ormalne protačela na volno? trochu nesmysl ne Cursing ....
vaman Offline
#2 Vloženo : středa 25. září 2013 19:46:59 (UTC)

Registrován: 08.07.2012 (UTC)
Příspěvků: 215
Bydliště: Morava

Poděkoval(a): 6x
Was thanked: 16 time(s) in 16 post(s)
Prohlídni si celý tenhle odkaz našeho kamaráda cuira , popsal to tam velmi dobře .http://cuir.rajce.idnes.cz/rozvody_ford_probe/
DaPavlis Offline
#3 Vloženo : středa 25. září 2013 20:28:13 (UTC)

Registrován: 04.08.2012 (UTC)
Příspěvků: 157
Bydliště: Chrudim

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
V te galerii na fotce cislo 17 je videt napinak remene (je u nej zastrceny imbus do kladky) co tlaci na kladku.

Tady jsem v rychlosti nasel dve videa kde je napinak (i spatny/volny remen):

http://www.youtube.com/watch?v=mwA3rJGMeos

http://www.youtube.com/watch?v=Q3VAIOyLc0c
PGT V6 Turbo T3/T4
Nemo Offline
#4 Vloženo : středa 25. září 2013 22:31:39 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
to: Vaman, DaPavlis : Dik za odpověďThumpUp nicméně ja jsem ted prijel od typka a jak jsem psal ten rozvodak je napnutej vsude dole u napináku, a kolem tech ostatnich kladek, a ani stim nikdo nehybal, mě spíše zajimalo jestly se ten řemen po nastarttování třeba nedopne nebo tak něco??

ve fotogalerii na rajčeti je to ta kladka v detailu mezi temy koly co jsou na vackach, vsude vsechno dopnutý (zřejmě asi proto že to drži na tech zoubcich) , každopadně s tou kladkou co je v detailu ja rukou normalne otáčím, a řemenu se skoro ani nedotýká nebo spiš po něm jen tak klouže, a fakt jakože lehce, ale přitom dole je dopnutý ten řemen, napadlo mě jestly to neni třeba o zoubek posunuty, nebo co udělat pro to abych to dopnul, respektive ten kluk co to tam ma, nekde neco dotahnout nebo dostelovat?? on zna akorad golfiky a oktávky...řešily jsme i to že auto dost kouří a smrdi, nemuze to byt treba posunute o zoubek tim padem by třeba zadni strana jakože bliž k oknu špatně spalovala, v zavislosti na ventilech?? to bych vyřešil později spiš nevim, co udělat proto aby to bylo dopnute??

http://nemo01.rajce.idnes.cz/Rozodoy_remen/

Diky všem kdo mi nejak poradi....
cuir Offline
#5 Vloženo : pátek 4. října 2013 20:49:02 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
v te galerii sem psal k tem fotkam aji popisky..malo kdo si jich tam vsimne ;)

ten hydraulickej napinak muze bejt spatnej.
tim padem by komprese ve valcich dokazala pretlacit jeho silu a udelat pruves u te klady.
kazdopadne jinak nez rozborkou to nezjistis.
Napinak nesmis rukou zatlacit. Vesmes je problem ho sevrit ve sveraku. Ja na to vzdy stavel auto a on pomalicku zajel dolu. kdyz zajede rychle a nebo ho zatlacis i o milimetr rukou tak je spatnej.
kdyz budes delat napinak tak dej aji novej remen a vodni pumpu... ver mi ..je to stokrat lepsi nez to delat vickrat, protoze kazdej ten ukon si zada demontaz krytu a rozvodoveho remene. A diky tomu ze je to hlinikovej motor tak se mu moc nelibi dotahovani a povolovnai zavitu pro kladky a vesmes to dlouho nevydrzi a zavit v hliniku se rozpadne a pak to musis vlozkovat...coz je na prd.
proto radim ,kdyz uz do toho budes sahat dej to vsechno nove.
Bud je to remen, nebo napinak nebo spatne nasazene.
At tak ci tak musis to rozebrat a nasadit znovu a kdyz uz v tom ses dej to nove. Lepsi nez aby te to nekde nechalo a nebo to za pul roku delal znovu.
Ford Probe 2,5 V6 24v
1 user thanked cuir for this useful post.
Nemo Offline
#6 Vloženo : úterý 8. října 2013 12:28:45 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
to cuir: jj ja to sem zapoměl napsat, nakonec mi nekdo poradil ze mame cuknout s motorem a treba se natahne, ejhle cuklo se s motorem a řemen se dosponoval jak svin, no nicmene ten napinak, pumpa remen atd, se bude muset stejne v dohledne dobe vymenit pac by se to takhle povolit zrejme nikdy nemelo, a stejne se bude asi menit tesneni pod hlavou tak se to udela i stim dohromady a bude to o.k....

Další věc kterou řeším je termostat rad bych ho vymenil ale mam problem stim ze nevim kde je BigGrin ... mohl by mi nekdo poradit kde ho najdu a popřipadě mi trošičku osvětlit postup vyměny?? už jsem pokukoval po motoru a myslim že tušim kde je vyfotil jsem misto kde by se podle me mohl nachazet ten domeček s termostatem, tak bych potřeboval řict jestly je to opravdu to co si myslim BigGrin v odkazu na rajčeti jsou ty fotky na jedne jsem si to zakroužkoval tak mi nekdo poradte prosim jestly je to važne ono popřipadě postup te vymeny...Předem všem děkuji ;-)

http://nemo01.rajce.idnes.cz/Termostat/
white power Offline
#7 Vloženo : úterý 8. října 2013 19:17:49 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
1 user thanked white power for this useful post.
Nemo Offline
#8 Vloženo : úterý 8. října 2013 19:53:26 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
to white power: dik moc ThumpUp , podobny obrazek jsem našel jenze tam psaly mazda millenia 2002 .tak jsem si nebyl jistej fakt ze to bylo dost podobne, tak sem myslel ze to bude ono, ted uz to vim na sto pero, doufam ze se obejdu bez sundavani rozdělovače Unsure ...diky


cuir Offline
#9 Vloženo : pondělí 14. října 2013 21:03:09 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
bez sundani rozdelovace je to nahovno. akorat u toho zbytecne vykurvis.

na viku rozdelovace jsou cisla od 1 do 6. Cisla sou z te celni strany (plocha strana vika rozdelovace)
Vem si lihovou fixu a napis si na fajky kabelu cislo souhlasne s vyvodem oznacenym na rozdelovaci at to neprehodis.
Nasledne si udelej carku lihovkou na tele rozdelovaci a na hlavu motoru. Dobre je udelat si ty carky dve kdyz by se jedna smazla.
Tim si zajistis ,ze rozdelovac vratis do stejne polohy jako byl.
Odpoj svickove kabely od rozdelovace a konektory co do nej vedou.
Vysroubuj zcela dva stouby co drzi rozdelovac. Jeden zvrchu druhej zespodu. Myslim ,ze klic cislo 13, ale nekdy je to aji 12. Je poteba kratsi prodlouzeni na golasade pro velkou racnu. :)

rozdelovac pote vytahni.
Na hrideli rozdelovace je zarez, hned po vytaceni se podivej kde ten zarez je at se to pak zdlouhave nesnazis nasadit obracene a nedivis se ,ze ti rozdelovac nechce zapadnout na pozici.

Po vytahnuti rozdelovace uvidis ohlou trubku do ktere je privedena hadice. Doporucuju hadici odpojit, pro lepsi manipulaci.
Ohla trubka je prichycena sroubkem, kde na povoleni potrebujes 10 orech, opet idelane na golu s prodlouzenim.

Pred rozpojenim ti doporucuju vypustit vodu. Kde a jak je popsane v me galerii na rajceti u tech rozvodu.

Pak rozpoj tu hadici a trubku vytahni z domecku. Je tam na gumovem tesneni. DUrazne doporucuju mit to tesneni NOVE. Protoze vsad boty ,ze to slozis a bude ti to tama chcat. nevim jestli je to soucasti dodavky s termostatem. Dost bych rekl ,ze neni a musis to objednat extra.
Nasledne vysroubuj srouby z celni strany kaplicky a vymen termostat. Slozeni je stejne jako rozebrani , jen obracene :)
Hodne stesti.
Ford Probe 2,5 V6 24v
1 user thanked cuir for this useful post.
Nemo Offline
#10 Vloženo : středa 16. října 2013 20:54:14 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
to Cuir: Dik moc ThumpUp za popsání te vyměny, samozřejmě že jsem to dělal v ponděly dopoledne :-D tudiž ješte před tvým příspěvkem :-D ale nevadí, šel jsem do toho na vlastní pěst :-D rozdělovač jsem samozžejmě nesundal a mordoval jsem se stim se zkroucenýma rukama okolo všeho, ale nebylo to tak hrozny ani jsem nic nezlomil, ani neutrhl naštěstí, to těsnění jsem samozřejmě taky nevimenil :-D u termostatu bylo jen jedno to co patří dovnitř, nicmeně to těsnění k te trubce vyměním ještě, ikdyž to neteče, myslim teda, jinak termostat vyměněn, nebo spíš dodán, bohužel tam žadny nebyl, a problém který jsem řešil přetrvává, hadice natlakované k prasknutí, chladič profouknutej a celej okruch vyčištěnej, byl jsem take na měření tlaku a vysledek: 8,5 - 9,5 Sad takže buď to je těsnení pod hlavou tim by se vysvětlovaly ty nafouklé hadice, a nebo kroužky, ventily atd. ale to si myslim že nema stou vodou nic společného, a pokud to nebude jen těsnění tak by to pry mohlo byt i horši jako prasklej blok nebo hlava ta horší varianta, nahodou jsi se nesetkal nekdy s nepřiměřeně natlakovanými hadicemi?? voda se ani moc nestrácí, auto modře nekouří, a olej je taky čistej :-( auto lehce kouří ale je to spiše citit po benzinu nebo prostě takovej škodováckej zápach, takže asi jde trochu olej... no ale ty hadice mi vrtají hlavou a přitom auto nevaři když nepočítam to že jak jsou ty hadice už za studena natlakované tak nedejbože otevřít víčko, ale teplota se drži po dodání termostatu to ani tak dlouho netrvá než se ohřeje, ale hadice jsou nafoukle raz dva a to jakože dost, kdyby nahodou někdo věděl čim by to mohlo byt uvítám každou radu, byť třeba jen potvrzení o tom že bude zřejmě to těsnení foukle at nedelam nic zbytečně, dik moc s pozdravem Lukáš
cuir Offline
#11 Vloženo : neděle 20. října 2013 9:54:18 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
no moc nevim co je to nafoukla hadice raz dva. Pokud by se ti to tlakovalo z valce do vody tak kdyz mas nastartovanej motor a tu hadici by si rukou zmacknul tak by si mel citit takove tepani. Protoze ten tlak tam vznikne vzdy pri kompresi.
KAzdopadne bych jeste zkusil vymenit tlakove vicko.
Mezi hlavama je jedno vicko a to je jen vicko bez pruzinky a na chladici ma bit tlakove vicko na 0,9bar.
Casto se mi stalo ,ze mi nekdo dovezl probecko a vicka mel prohozene a nebo mel na obou dane tlakove. Tak si to zkontroluj a to tlakove vicko zkus vymenit. Neni drahe a nejlepsi je se domluvit s nekym kdo probe ma a na chvili by ti ho pujcil.
Je divne ,ze tam mas tak velkej tlak, cili tesneni nebo neco dalsiho se vyloucit neda, ale to ze se ti tam ten tlak udrzi a tlakove vicko ho nepusti docela znaci ,ze bud je mas prohozene a nebo nefunkcni.
Ford Probe 2,5 V6 24v
1 user thanked cuir for this useful post.
DaPavlis Offline
#12 Vloženo : úterý 22. října 2013 17:57:20 (UTC)

Registrován: 04.08.2012 (UTC)
Příspěvků: 157
Bydliště: Chrudim

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Chlapy kdyz uz se tu resi rozvodovy remen..je mozny ze kdyz bude jedna hlava o zub posunuta ze auto bude hulit jak uz tu nekdo psal ?
PGT V6 Turbo T3/T4
Nemo Offline
#13 Vloženo : úterý 22. října 2013 18:44:58 (UTC)

Registrován: 14.07.2013 (UTC)
Příspěvků: 30
Bydliště: Broumov

Poděkoval(a): 15x
to Cuir: dik za odpověď, no vička tam jsou už nová, mel jsem auto na takove mensi rozborce, a podle vseho je to hlava, nejspis obe, pry nepravděpodobne ale bohužel...jeste jedu na nakou banku co se pridelava na chlazení, a pry se zbarvi podle toho jestly tam ty vyfukové plyny opravdu jdou, ale to uz je jen takove nepotstatné dovyšetření..jen pro klid na duši :-) že je to tak..

To stim řemenem o zub by me taky zajimalo, docela mi to kouří, a prej to je jakoby spíš nespálená směs, ani ne tak voda ani olej....ale to by me zajimalo jestly je to mozne když se bude davat novy řemen at se neda opet špatně...
DaPavlis Offline
#14 Vloženo : úterý 22. října 2013 19:20:45 (UTC)

Registrován: 04.08.2012 (UTC)
Příspěvků: 157
Bydliště: Chrudim

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Me to nekourilo a ani nesmrdelo,udelal jsem rozvody podle navodu a huli to pekne,i smrdi ale tez to nemam vodu a ani olej tak netusim,vsiml jsem si trosku vetsi spotreby i kdyz to muze byt jenom moje noha Laugh nebo ze by to delal spatne natoceny rozdelovac ?

Snad nam nekdo poradi...
PGT V6 Turbo T3/T4
cuir Offline
#15 Vloženo : sobota 26. října 2013 18:39:24 (UTC)

Registrován: 08.05.2009 (UTC)
Příspěvků: 881
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 6 time(s) in 6 post(s)
diky poklepovemu cidlu mezi hlavama je dost jedno jak se ten rozdelovac tam da. idealni je ho mit zhruba uprostred aby se to mohlo regulovat.
na zaklade detonaci ridici jendotka posune cas vstriku a zazehu. Nevim presne jak to funguje, kdyztak to nekdo upresnete, ale tak nejak to je. Kdyz sem zkousel vyladit rozdelovac podle stroboskopu tak to vzdy bylo spravne a kdyz sem s tim hejbal nic se nemenilo.

Rozvodovej remen jde nasadit o zub spatne dost bez problemu. Spise je problem ho nasadit spravne :D
Proto sem mel dekle rozvodaku sundane abych mel prehled a mohl si kdykoli nastaveni rozvodu zkontrolovat. Stacilo dat kliku na znacku a hned sem videl jak sou na tom vacky.. Ale zase sem mel kompletni a neposkozene podplastovani kol a motoru aby mi na rozvodak nelital bordel z cesty.
Ford Probe 2,5 V6 24v
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.