Vždyť to tu už člověče bylo mnohokrát-určitě najdeš.
ALE K VĚCI HYDROŠTELU--tedy samonastavovatelných zvedátek ventilů.--tlakem oleje
Budu teď dávat pouze zkušenosti-co s tím mám já,žádný dohady co kdo kde říkal atd.
Moje rozumy na řachtání zvedátek jsou ty,že literatura k motoru F2-což je P1 co se týče tlaku oleje hovoří----že když je plný(ucpaný karbonem) oil filter tak je " mazací kanál" což je cesta s filtrem v cestě do vstupu motoru -pro olej přepnut bez filtru (protéká nefiltrován--katastrofa)---měnit filtr.
A dál se mi podařil ne úplně schválně MASTERSTICK,že jsem koupil v Lídlu 5 W 40 a řek jsem si ,že pročistím motor.
Samozřejmě jsem se spletl a místo 15W40,jak tam leju 10 let tak jsem ze zvyku nekoupil to čím z Lídlu každý rok propláchnu.Jenže nějak změnili repertoár a má vina jsem si nevšim a bylo to.
Po nalití absolutní klid ---žádný řachtání zvedátek ventilů--chvíli to trvalo než se to prohřálo ale výsledek stál za to.Jezdil jsem tak asi měsíc.Asi 500 km.Pak mi začalo blbnout čidlo tlaku oleje.To už jsem zjistil,že jsem popletl olej.Ale auto tichý jako nový.Čidlo tlaku oleje jsem koupil nový a stále se mi občas objevilo nenadálé kolísání tlaku oleje.Tak jsem koupil čidlo Mazda na tlak 0,4 a v pohodě od té chvíle po nastartování žádné výkyvy tlaku(mám tam LEDKU a Pípák takže to zjistím dřív než si toho někdo všimne na tachometru.
Možná má v mém případě ještě nějaký "vakl"něco v palubovce ale zrovna se to sešlo když jsem potřeboval sledovat tlak oleje.Po nahrazení spínačem --vše OK.
A řachtání motoru je pryč i když jsem se po čase zase vrátil k 15 W 40 protože je levný a já moc nejezdím.
Auto je tichý a když budu mít pocit,že potřebuje "očistu",tak mu ji dopřeji..
Ale pozor!!!!!!!! Po změně oleje na 5 W40 se z motoru uvolní karbon a ten koluje motorem dokud ho nezaCHYTÍ FILTR
A TAKOVÝ FILTR JE zachvíli těžký jako dlažební kostka.Často měnit---po HARAKIRI alespoň 3krát.
Vypadá to jako strašný horor a popisuje se všude,že změna z 15W40 na 5 W 40 je pro motor smrtelná ale moje zkušenost je právě opačná.Bordel ze zvedátek se asi rozpustil vše jsem pochytal filtrem a asi 2krát vypuštěním oleje přes odšroubovaný filtr asi na 3 sekundy nastartovat bez oil filtru a nějak ten olej za motorem "pochytat".
Takže zvedátka teď nemlátí a když tam byl řitší olej tak to vrch motoru mazalo asi líp.Pro nic za nic to nedoporučuje výrobce.Trochu se objevila mastnota kolem těsnění ale žádná olejnička.Když to začne řachtat(už to rok drží)tak přejdu na řidčí 5W40 úplně klidně, akorát potom párkrát vyměním olej.filtr aby nechodil olej motorem nefiltrován jak to popisuje kniha k Mazdě 626 F2.
Vrátím se teď na začátek. Motor (zvedátka)nemlátí protože mají velký(hustý) tlak --po chvíli co nastartujete stejně olej zřídne-------ale proto ,že prostě hydrofizyka kapilár u motoru F2 je taková,že specifikace(hustota za studena a tepla) oleje asi 10W40 je přirozená pro tyto motory. A jestli používáš 10W40 tak podle mně pomůže buďto změna typu oleje na 5W40----a tím rozleptání(proplach)hydroštelů a nebo je vyměnit ,když nechceš TEORETICKY nic riskovat.
Já po mých zkušenostech rozhodně do změny oleje půjdu protože s tím mám ty nejlepší zkušenosti.Zase mám tichou MazduP1 ale nechci Vám do toho kecat----já totiž jen diskutuji a tvrdím,co si na vlastní kůži odzkouším.
Mě změna typu oleje zkutečně pomohla i když tenkrát zrovna blblo čidlo tlaku oleje(a to není v té době zrovna dobré)ale po vychytání čidla tlaku oleje --ševelící pohodička.
Chápu,chcete problém vyřešit zvýšením tlaku ale u tohoto motoru asi doteče dál olej řitčí i když ho po cestě teoreticky asi dost někde netěsnostma uteče ale nikdo s tím nic neudělá.Je prostě tak vyvinut a nahoru doteče jen řídký olej.Fyzika to nebere ale moje praxe je toho dokladem. Nic se nestane---chce to jen po změně vyměnit pár oil filtrů ale je to jen moje zkušenost---dobráá