Takže..
Po detailním pročtení všech ostatních projektů jsem dostal chuť založit si své vlastní téma, kde bych Vás mimojiné rád seznámil s tím, jak jsem si vedl (a také jak si dále plánuji vést) se znovuoživením / renovací (od toho "Revival") svého nedávno zakoupeného Probe II. generace :)
Pozn. 1: Za auto samotné a za veškerou (a nemalou) pomoc vděčím Thullovi a také některým jeho přátelům.
Pozn. 2: Jedná se o Probe II 2.0L 16V, 85kW (nyní po 16ti letech už asi "tolik" ne :D), vyrobeno 6. 6. 1996 v USA, 1996-2004 jezdilo v SRN, od 2004 v ČR.
Pozn. 3: Nejsem žádný auto profík nebo automechanik, tudíž se omlouvám za občasné vidlácké či nesrozumitelné názvy autodílů...
Květen 2012
Vozidlo oficiálně zakoupeno ve stavu, řekněme, "nič moč" :D
Množství kosmetických vad na karoserii, prasklé čelní sklo, odcházející spojka, bordel!, vadné či do budoucna nevyhovující motorové/nemotorové komponenty (zkrátka věcičky pod kapotou - váha vzduchu, Lambda, pístní kroužky atd.).
V květnu 2012 se stihlo udělat toto:
a) výměna spojkové sady
b) výměna oleje v převodovce (jedná se o manuál, nicméně zde byl nepochopitelně nalit převodovkový olej pro automat)
c) výměna motorového oleje
d) výměna olejového filtru
e) výměna vzduchového filtru
f) nová váha vzduchu
g) nová sonda Lambda
h) nové kosti zadní nápravy
i) klínový řemen a řemen klimatizace
j) koupě "17" litých kol "Artec"
Červen 2012
Po květnu logicky následuje červen, v tomto měsíci se dělaly spíše kosmetické a nepříliš náročné (každopádně také ne zrovna levné) úpravy, a to tyto následující:
a) geometrie kol
b) montáž sportovního laděného výfuku "Scorpion"
c) doplnění klimatizace
d) výroba nového klíče s čipem (původní dva vypadaly a stále vypadají, jako kdyby do nich někdo 16 let mlátil kladivem :D)
e) zadní brzdové kotouče + brzdové destičky
f) nové čelní sklo (+ těsnící guma..baumax nebo jak se tomu vlastně odborně říká)
g) nové svíčky
h) rozvody
i) koupě a výměna starších kožených sedaček za sedačky původní
j) výměna ovládání el. oken u spolujezdce
k) denní svícení + přídavné dálkové osvětlení
l) hydraulické písty na zvedání kufru
Červenec 2012
A máme zde měsíc aktuální, uplynulo z něj sice teprve 9 dní, ale něco málo už se udělat stihlo:
a) výměna "17" litých kol "Artec" za "18" litá kola "Alessio" se zánovními letními pneu
b) zatmavení bočních a zadních skel (fólie)
c) montáž loketní opěrky (velmi důležitá věc!! :))
d) US přístrojovka z 2.5 V6 - provizorní (dokud mi Thullo neprodá tu z toho odstaveného červeňáka ;D)
e) koberečky a podobné býkoviny
A CO DÁLE..??!
Je toho přede mnou ještě stále mnoho, ale postupem času z mého ("nos mírně nahoru") Probe, řečeného "Bobina" míním udělat automobilový skvost..již momentálně jsem s ním nadmíru spokojen..a to jsem teprve možná v 1/10 cesty :)
Ale VÁŽENÍ..finance, to je oč tu běží!
Zatím jen informačně, během zbytku července a v srpnu, případně září míním provést toto:
1) výměna motoru nebo poměrně těžké zásahy do motoru: pístní kroužky, těsnění pod hlavou atd atd..
2) karosářské práce + kompletní lakování..zde se nabízí otázka: nechat barvu původní, a to vínově červenou (angláni ji znají jako "laser red") nebo ji nahradit barvou novou..v tomto případě mám na mysli zelenou (tmavá/světlá..zatím nevím) ..zde rád uvítám rady z Vaší strany ;-)
3) dálkový centrál
4) výměna rádiové antény
5) montáž zadního "křídla" z UK Probe 2.5 V6
6) repro soustava (SW + rádio)
7) plynové a spojkové lanko
8) sportovní vzduchový filtr (obdélníková vložka)
V této chvíli je to ode mě zatím vše, o dalším průběhu úprav a oprav Vás budu informovat, fotogalerii zde brzy poskytnu ke sdílení, zřejmě bude na rajče.net.
Ondra "Kiwi" Kývala