logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Topení/Ventilátor/Teplota/Čidlo
Morinsmoto Offline
#1 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 15:00:28 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Čau všichni, tak bych potřeboval další radu ...
Popis: Auto Probe I USA 1991 po zahřátí má teplotu v normálu, ale docela brzo se spouští ventilátor a netopí topení. Po nastartování za studena se ventilátor netočí a když vytáhnu kontakty z čidla "asi" vypínání ventilátoru (na termostatu vlevo vzadu se zel. plastem) tak se nerozběhne, ani když spojím vytažené kontakty na tvrdo sponkou. Když vytáhnu čidlo teploty na termostatu uprostřed vepředu s jedním kontaktem), tak rafika teploty pořád ukazuje. Trubka do topení (vlevo za motorem do kabiny) je pořád studená. Nepletu si ta čidla mezi sebou, nebo s něčím jiným? Co by to mohlo být: špatný Termostat?
P1 2,2L GL 1991
Wesker Offline
#2 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 15:08:27 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Divej, kdyz to netopi a motor je teply, muze to znamenat dve veci, a to zasrany radiator topeni, nebo ze podfukuje tesneni pod hlavou. Cuchni do nadobky od vody, jestli neucitis benzin/vyfukove plyny.
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Morinsmoto Offline
#3 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 15:57:06 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Tak z nádržky nic závratnýho cítit není. Je ale divný, že ta trubka topení do kabiny je pořád vlažná. A co to vytažení a propojení těch kontaktů čidla, při propojení se ventilátor nerozběhne. jako by to termostat do topení vůbec nepustil a chladilo se to pořád jen přes chladič a tím pádem to spouštělo ventílátor.
P1 2,2L GL 1991
opečko Offline
#4 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 20:58:00 (UTC)

Registrován: 22.10.2008 (UTC)
Příspěvků: 731
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 12x
Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
s termostatem to nemá nic společného
správně se ohřeje okruh motoru,topeni a potom teprve začíná otevírat
termostat a pouští vodu do chladiče a potom se spouští ventilátor
mužeš mít vzduch. bublinu v topetí a voda necirkuluje ventilátor topení ti chodí všechny polohy ?
já mám v prdeli čidlo u termostatu takže ventilátor chlazení mi jede hned po
nastartování a po 15 min. teď při nule mám v autě teplo
Morinsmoto Offline
#5 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 21:17:41 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Ventilator pokud myslis v kabině vali dobře, všechno je jak ma, jen to netopi, spina se ventilator už po chvilce a teplota je trošku nad N, jinak v poho. Tahla od topeni se zdaji bxt taky ok ...?!
P1 2,2L GL 1991
opečko Offline
#6 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 21:28:20 (UTC)

Registrován: 22.10.2008 (UTC)
Příspěvků: 731
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 12x
Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
no vlastně pokud tam termostat vubec neni nebo je pořád otevřený tak se nikdy neohřeje motor a ani topení
to by mohl být tvuj problém
Morinsmoto Offline
#7 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 21:34:52 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
No jenomže motor je teplej, chladič taky ... Pokud vím tak napřed se ohřiva okruh topení a pak to pusti do chladice ?!
P1 2,2L GL 1991
opečko Offline
#8 Vloženo : pátek 2. prosince 2011 21:57:20 (UTC)

Registrován: 22.10.2008 (UTC)
Příspěvků: 731
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 12x
Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)
Původně odesláno: Morinsmoto Jdi na citovaný příspěvek
No jenomže motor je teplej, chladič taky ... Pokud vím tak napřed se ohřiva okruh topení a pak to pusti do chladice ?!


no právě sundej hadici a podívej se jestli tam termostat je a kdy otevírá zjistíš že ho hodíš do hrnce s vodou dáš tam teploměr a na sporáku budeš ohřívat měl by otevřít až někdy v 6Oti stupních
white power Offline
#9 Vloženo : sobota 3. prosince 2011 20:19:05 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
vyměň rovnou termostat a nic jinýho nekoumej, když je špatnej tak začne otvírat moc brzo.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Morinsmoto Offline
#10 Vloženo : neděle 18. března 2012 7:58:58 (UTC)
Registrován: 26.11.2011 (UTC)
Příspěvků: 98
Bydliště: Blansko

Poděkoval(a): 4x
Tak mě po dlouhých měsících napadlo a není náhodou čidlo spouštění ventilátoru na chladiči a ne na termostatu? Čidlo teploty (budík na palubce) ok může být na termostatu, ale když chci chladit chladič měl by se ventilátor spouštět na základě teploty chladiče tzn. čidlo spouštění ventilátoru na chladiči ... Díky za Vaše případné názory M.
P1 2,2L GL 1991
white power Offline
#11 Vloženo : neděle 18. března 2012 8:08:41 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
U termostatu jsou 2 čidla teploty, jedno (2dráty) je na měření teplot motoru a druhý (1 drát) je až za termostatem a to je na spínání vrtule chladiče, pokud máš 2 vrtule na chladiči tak ta menší má spínací čidlo dole na chladiči vedle hadice a spouší se v okamžik kdy hlavní vrtule nestíhá motor uchladit a na výstupu z chladiče je voda příliš horká.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.