logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
regulátor tlaku oleje P1 3.0 V6?? Prosím o pomoc
Diablo V6 Offline
#1 Vloženo : úterý 11. října 2011 18:08:12 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
Zdravím přátelé, mám takový problém s klepaním ventilů při volnoběhu. Začalo to s lehkým poklepávaním ventilů v přední hlavě válců (u chladiče) po nastartování studeného motoru. Po zahřátí motoru byl klid. Postupem času se klepání zhoršilo a v souvislosti s tím mi začala lézt nahoru ručička tlaku oleje. Ted už klepou ventily v obouch hlavách i při zahřátém motoru a ručička ukazatele tlaku je přibližně ve 3/4 normálu. Dřív byla v půlce. Při jízdě je celkem klid, dělá to hlavně na volnoběh. Tady na foru jsem se dočetl že u P2 2.5 by to měl dělat regulátor tlaku oleje, tak nevím jestli to u 3.0 může být taky?? Nebo jestli není ucpaný sací koš u olejové pumpy?? Díky za jakoukoliv radu Confused
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Venca Offline
#2 Vloženo : úterý 11. října 2011 18:55:02 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Nevim jak u 3,0 ale u 2,5 se rucicka drzi na pulce a po seslapnuti plynu jeste trochu popoleze .Takze si myslim ze u tebe by to melo bejt stejne. Mozna bych zkusil sundat vika a kouknut jestli nebude neco videt.Confused
FORD PROBE 2.5 V6 1993
white power Offline
#3 Vloženo : úterý 11. října 2011 19:19:58 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Sice se v 3.0 V6 nevyznám, ale podle mě kdyby byl ucpanej sací koš tak by tlak oleje byl nízkej, a pokud by byl KO regulátor tlaku tak by tlak oleje kolísal podle otáček motoru. Já bych zkusil vyměnit olej v motoru a dej tam to co tam opravdu patří podle manuálu.
Další věc co mě tak napadá je jestli má 3.0 hydra nebo se ventily seřizujou manuálně, pokud hydra nemá tak si nech seřídit ventily. BigGrin
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Diablo V6 Offline
#4 Vloženo : středa 12. října 2011 7:21:13 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
2 Venca: To je u 3.0 stejný. Při volnoběhu nebo normální jízdě je v půlce, a když to začnu prohánět tak mírně povyleze nahoru. Ted je nahoře pořád. Asi mě čeká rozborka motoru Bored

2 white power: Já někde na netu četl že měl někdo podobný problém (myslím že to byla Alfa Romeo) a nakonec zjistil že měl ucpanou olejovou pumpu. Proto mu tak lezl nahoru ten tlak oleje. Ale fakt nevím, třeba to má Alfa jinak řešeny. Olej jsem vyměněnil cca před měsícem. Leju tam německý Castrol 10W40. Předepsaná tam je myslím plná syntetika 5W30 ale to bych do motoru co má najeto cca 300 tis km asi už nedával. Jinak má to normalně hydroštely BigGrin Zajímavé je že to klepání začne až když ta ručička tlaku přeleze přes půlku na tom ukazateli. Do té doby (asi 1 min od nastartování) je naprostý klid. Tak já už nevím Unsure
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
white power Offline
#5 Vloženo : středa 12. října 2011 8:44:18 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Ten Castrol tam leješ dlouhodobě nebo si s ním nedávno začal? Pokud si s ním začal tak budeš mít ucpanýh nějaký kanály protože tenhle olej rozpouští usazeniny a je možný že se někde nahromadily a něco ucpaly, při trošce štěstí jen olejovej filtr.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Diablo V6 Offline
#6 Vloženo : středa 12. října 2011 16:56:49 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
Dal jsem ho tam ted poprvé. Dřív jsem jezdil na Shell 10W40. Ale to klepaní už dělalo asi 2 měsíce před tím než jsem ten olej vyměnil.
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Diablo V6 Offline
#7 Vloženo : středa 12. října 2011 17:53:35 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
takhle vypadá tlak oleje při studeném motoru na volběh
http://img8.rajce.idnes....48e/images/DSC00546.jpg

tlak zahřátého motoru při volnoběhu
http://img8.rajce.idnes....48e/images/DSC00549.jpg

video startování studeného motoru. tam je vidět že ta ručička tlaku oleje jde zpočátku normálně až pod to písmeno O. Do té doby je klid, nic neklepe. Po cca 4-5 sek. začne lézt tlak opět nahoru a taky okamžitě začne klepání v motoru.
http://www.youtube.com/watch?v=7X0NzE_Eoxk

klepání v motoru
http://www.youtube.com/watch?v=C3pEhV_JIiY
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Diablo V6 Offline
#8 Vloženo : pátek 14. října 2011 7:48:41 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
Opravdu nikdo neví co by to mohlo dělat??Bored
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
white power Offline
#9 Vloženo : pátek 14. října 2011 11:16:35 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Podle mě se ti fláká jeden hydrostav, tlak oleje bych jako příčinu nehledal, ten je podle videa v pořádku.
Ted ti dám jednu radu jak zjistit kterej to je, ale nevím jestli to jde aplikovat i na tenhle motor, je to rada jak to zjistit u OHV motorů na Jeepu.
Sundej ventilový víko a nastartuj motor u OHV motoru by tě olej neměl pocákat protože víko by mělo bejt jen jako kryt aby do motoru nepadal bordel (lepší bude když ti někdo pomůže a pokud začne cákat olej tak motor hned vypne) a postupně rukou zkus lehce přimáčknout vahadla směrem k vačce a když klepání ustane tak si našel kde je chyba. U přední hlavy to půjde dobře, ale s tou zadní si nejsem jistej jestli ti nebude vadit sání. Nic lepšího ti asi neporadím, protože s tímhle motorem nemám žádný zkušenosti.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
1 user thanked white power for this useful post.
Diablo V6 Offline
#10 Vloženo : sobota 15. října 2011 11:23:29 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
já to radši dám prohlédnout jednomu kámošovi co už dělal pár Fordů Explorerů, který mají skoro stejný motory jako P1 3.0. On se v motorech vyzná líp než já Smile Ale jinak díky moc za rady, doufám že to bude jenom ten hydrostav.
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Venca Offline
#11 Vloženo : úterý 18. října 2011 19:25:43 (UTC)

Registrován: 19.05.2011 (UTC)
Příspěvků: 187
Bydliště: Plzeň

Poděkoval(a): 5x
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)
Původně odesláno: Diablo V6 Jdi na citovaný příspěvek
já to radši dám prohlédnout jednomu kámošovi co už dělal pár Fordů Explorerů, který mají skoro stejný motory jako P1 3.0. On se v motorech vyzná líp než já Smile Ale jinak díky moc za rady, doufám že to bude jenom ten hydrostav.

Napis potom jak to dopadlo docela by me to zajimalo. Diky a drzim palce
Confused
FORD PROBE 2.5 V6 1993
Diablo V6 Offline
#12 Vloženo : pátek 21. října 2011 9:05:14 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
Původně odesláno: Venca Jdi na citovaný příspěvek
Původně odesláno: Diablo V6 Jdi na citovaný příspěvek
já to radši dám prohlédnout jednomu kámošovi co už dělal pár Fordů Explorerů, který mají skoro stejný motory jako P1 3.0. On se v motorech vyzná líp než já Smile Ale jinak díky moc za rady, doufám že to bude jenom ten hydrostav.

Napis potom jak to dopadlo docela by me to zajimalo. Diky a drzim palce
Confused


Díky, povezu mu to začátkem listopadu. Pak dám vědět co s tím bylo.
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Venito Offline
#13 Odesláno: : pátek 18. listopadu 2011 20:37:05 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Views messages in topic : 686
Bydliště: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
tak co? mne to podle zvuku prijde jako rachtani nejake kladky nebo loziska kolem rozvodu nebo klinaku....zesrandy skus motor nastartovat s vyhozenym klinakem.... hydrostel klepe vyssim tonem, toto co slysim z tveho videa me podstatne vic pripomina kladku/lozisko a nechcu trasit ale i ojnici.... ale z videa prd poznat, ucho je ucho
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Diablo V6 Offline
#14 Vloženo : sobota 19. listopadu 2011 14:56:17 (UTC)

Registrován: 26.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 204
Bydliště: Děčín

Poděkoval(a): 5x
Původně odesláno: Venito Jdi na citovaný příspěvek
tak co? mne to podle zvuku prijde jako rachtani nejake kladky nebo loziska kolem rozvodu nebo klinaku....zesrandy skus motor nastartovat s vyhozenym klinakem.... hydrostel klepe vyssim tonem, toto co slysim z tveho videa me podstatne vic pripomina kladku/lozisko a nechcu trasit ale i ojnici.... ale z videa prd poznat, ucho je ucho


já jsem to klepání zatím ještě neřešil. Ojnice to doufám nebude, je to nejvíc slyšet jakoby z pod ventilového víka. V pátek jsem Probe naposledy projel, umyl a přes zimu bude odpočívat pod plachtou v garáži Smile Na jaře na něm už konečně začnu dělat a dám ho pořádně do kupy. zatím budu muset jezdit Kochačem (Felicia 1.3 GLXI Combi) Smile
Ford Probe 3.0 V6
Škoda 120L 1.3
Honda XRV 750 Africa Twin
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (3)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.