logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
ZADNÍ BRZDY - Zátěžové čidlo?
Thullo Offline
#1 Vloženo : úterý 19. dubna 2011 20:53:34 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Prosím vás kamarádi,
na mazlíkovi mi málo brzdí zadek - řekli mi teď na STK, že asi odešlo zátěžové čidlo (nebo nějaký omezovač brzdné síly co má být někde na zadku) nebo já nevím přesně jak to nazvat. Vím, že OPečko se tady o tom kdysi s někým bavil - že když naložíš do kufru cokoli, měl by zadek více brzdit.

Nevíte, kde to najdu - resp. proč mi zadek brzdí tak tragicky málo?

Kdysi bylo vše v pohodě, ale pak mi jednou prdla trubka brzdová u zadního kola a dal jsem auto do servisu k takovému pitomcovi - od té doby, co tu trubku uřezal a nadstavil tak zadek brzdí na levačku... Poradí mi prosím někdo? Díky moc všem!
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
Bad Offline
#2 Vloženo : středa 20. dubna 2011 6:38:38 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Chlape, měl sem ted zadek rozdělanej a nic takovýho jako automatický stavění předpětí tam není. Je tam jeden šroub, pod kterým je tisícihran na imbus, kterým si přednastavuješ pístek. Zrovna včera sme to ladili. Nezasekly nebo neskříply se ti lanovody? Máš brzdy dostatečně odvzdušněny a seřízenou ručku?

EDIT: Taky se ti mohlo dost dobře zaseknout to ramínko od ručky, já to musel dát do svěřáku a sikovnkama rozhejbat, namazat a ted už vcajku.
EDIT2: Jediné čidlo, které k zadním brzdám vede je od ABS, jiná elektrika tam není.
Thullo Offline
#3 Vloženo : středa 20. dubna 2011 7:14:36 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
2 Bad:
Třmeny jsou v pořádku - jsou po repasi, ručka brzdí fantasticky a vše chodí tam i zpět, jak má, ale když šlápnu na brzdový pedál, tak to brzdí minimálně... Právě nechápu, čím to může být - brzdím za jízdy vlastně skoro jenom předkem a to je moc málo :o(
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
white power Offline
#4 Vloženo : středa 20. dubna 2011 11:23:35 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
Já bych se podíval na spoj toho nastavení brzdový trubky pokud ten "pitomec" udělal zakončení na trubce typu "F" místo "E" tak je možný že se po dotažení spoje ucpala díra v trubce a jde dozadu málo kapaliny a proto to blbě brzdí.
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
Thullo Offline
#5 Vloženo : středa 20. dubna 2011 11:40:38 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
2 White Power:
No, to bych rekl, ze to zprasil on - tak pokud je to tim, tak pak by to byla pohodicka! Mrknu na to - diky za tip!
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
Kaprolet Offline
#6 Vloženo : pátek 22. dubna 2011 18:01:54 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Vyrob si novou trubku a mělo by to být OK. Myslím že naše auta nemají zátěžový regulátor tlaku. Navíc i kdyby, tak ten je buď plně mechanický anebo tlakový- závislý na tlaku v brzdové soustavě. Elektrický se v době výroby našich aut na osobákách určitě běžně nevyskytoval. Podívám se do Haynese jestli máme nějaký mít a dám vědět. Kdybys potřeboval udělat novou trubku tak se u mě zastav a můžeme to udělat. Mám v tom jistou praxi.
Thullo Offline
#7 Vloženo : pátek 22. dubna 2011 19:57:04 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
2 Kaprolet:
Díky ;) možná se stavím...
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
Kaprolet Offline
#8 Vloženo : neděle 24. dubna 2011 9:17:17 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Prohlížel jsem to v Haynesu a vážně jsem žádný zátěžový ani jiný regulátor tlaku kapaliny neobjevil. Na autě ho taky nemám. Teda aspoň o něm nevím. Některý auta ho mají přímo na HBV ale to taky není náš případ. A že by to mě měla za úkol hydraulická jednotka ABS se mi vážně ani trochu nezdá. Počkáme ještě na radu někoho zkušenějšího za nějž se já nepovažuju. V každým případě pokud to začalo dělat po výměně brzdový trubky tak je to asi jasný. Pokud bys potřeboval, dej mi dopředu vědět, abych si půjčil z práce pertlovačku a koupil nový holendry. Brzdový trubky v metráži mám doma ještě asi 10 metrů BigGrin
Thullo Offline
#9 Vloženo : neděle 24. dubna 2011 9:23:16 (UTC)

Registrován: 24.12.2004 (UTC)
Příspěvků: 2,333
Bydliště: Ostrava

Was thanked: 27 time(s) in 27 post(s)
Včera zrovna jsem na to koukal a opravdu tam nikde nic není - takže to bude jedině tou trubkou - což je do jisté míry pozitivní zpráva! Nechám to opravit a bude! :o) ale díky moc kluci ;o)
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz Thulloweb
Bad Offline
#10 Vloženo : neděle 24. dubna 2011 17:16:56 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Oprava špatného spoje na trubce je otázka max hodiny s heverováním a podložením auta abyses pod to dostal. Pokud máš možnost někde najet na jámu, tak vůbec ;)
Zařídni si to flexou, nebo v lepším případě řezačkou na trubičky, udělej koncovky (pertle) a dotáhni na tvrdo spoj a hotovo.
Good luck, určitě to zvládneš i sám ;-)
Venito Offline
#11 Vloženo : neděle 24. dubna 2011 18:59:10 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Místo: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Ladiku regulator brzd v zavislosti na zatizeni maji auta, ktera nemaji ABS. Auto ktere ABS ma regulator tlaku nepotrebuje protoze (pokud je vse vporadku) nedojde k trvalemu zablokovani zadnich kol a tedy nechtenemu smyku pri prudkem brzdeni v zatacce apod.
Mechanicky regulator na aute bez ABS dela akorad to, ze zadni brzdy maji nizsi ucinnost nez predni.. ale treba na stehu/mokru pri dupnuti na brzdu klidne zablokujes vsechna kola a si jak na ledu....

Lehka pomoc, skus postupne na obo zadnich trmenech jakoby odvzdusnovat brzdovku, pokud se ti propadne brzdovy pedal, kapalina do trmenů jde ok.... pokud ne, mas nekde trubky ucpane jak radi kluci, nebo se vysral mechanizmus ABS motorku, ale to sem snad jeste aninevidel zeby u japonce udelalo. Takze hodne zdaru:)
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Jirka T Offline
#12 Vloženo : středa 4. května 2011 13:21:22 (UTC)

Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 355
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 3x
Was thanked: 8 time(s) in 6 post(s)
Původně odesláno: Bad Jdi na citovaný příspěvek
Je tam jeden šroub, pod kterým je tisícihran na imbus, kterým si přednastavuješ pístek. Zrovna včera sme to ladili. Nezasekly nebo neskříply se ti lanovody? Máš brzdy dostatečně odvzdušněny a seřízenou ručku?


Jakej je postup při tom přednastavování pístku?
Jirka T
Venito Offline
#13 Vloženo : pátek 6. května 2011 18:02:07 (UTC)

Registrován: 01.03.2007 (UTC)
Příspěvků: 686
Místo: jizni morava

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Původně odesláno: Jirka T Jdi na citovaný příspěvek
Původně odesláno: Bad Jdi na citovaný příspěvek
Je tam jeden šroub, pod kterým je tisícihran na imbus, kterým si přednastavuješ pístek. Zrovna včera sme to ladili. Nezasekly nebo neskříply se ti lanovody? Máš brzdy dostatečně odvzdušněny a seřízenou ručku?


Jakej je postup při tom přednastavování pístku?



po vymene desek nebo rozebrani a slozeni auto troshu projed aby si desky sedly a ty lip rucku dokazal nastavit.
Pak zezadu trmenu nejbliz stredove ose valecku uvidis M6 sroub na 10 klic, poznas ho tak ze nic nedrzi, je jenom zaslepka, vysroubuj ho a pod nim je tusim 4 nebo 5 imbus, kdyz jim budes otacet, ucitis kdy nadzvednute kolo jde lehce a kdy zacina brzdit, nechas to tak aby se volne otacelo. vratis zaslepkovy sroub a to same druhe kolo:)
Jinak nebud prekvapeny ze rucka porad brzdi vysej a je takova gumova, aspon ja s myma origo lanovovama to tak mam, sou proste unavene ale slapou vytecne tak proc menit, na "drifty" s ruckou nejsem a v prudkem kopci pred barakem fakci na 100pro
Probe_96 2.0l, Chevy Corvette_89 V8 350cui .......American @ Japan caars

Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (2)
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.