Všichni se mě neustále ptáte, jak to vypadá s autem od Lu, tak vám tady napíšu, co a jak se zatím dělo.
http://www.autohificlub..../1222339-2-probe-fans/0
Dnes 06.12.2009 jsem vyzvedl od mechanika auto s tím, že s ním teď ještě pár dní budu jezdit, aby se projevily případné potíže ještě před tím, než si jej Lu odveze PO VLASTNÍ OSE do Prahy.
Vozidlo mi Lu nechala přitáhnout dne 16.11.2009, kdy jsem jej odvezl ke svému mechanikovi. Ten se na auto vrhnul až 19.11.2009, neb měl plný stav v servise a nepočítal s tím jejím autem (to jen na okraj). Když s autem začal, nejdříve byla potřeba nabít baterku, která byla K.O. Pak si auto poslechl a byl zděšen jeho zvukem a i chodem. Už od poslechu bylo jasné, že chrastí hydroštely jak kráva a vyvrací se minimálně jeden píst. Později mi vysvětlili, že pokud motor má najeto řekněme 200.000km a po celou dobu se do něj nevrtalo a nehrabalo, je jasné, že se třecí plochy malinko opotřebí a volné místo pozvolně zanáší Karbon – ten jej jakoby utěsňuje a drží pohromadě. Pokud by však došlo k jeho ROZEBRÁNÍ a očištěná Válců, Pístů atd. od zmíněného Karbonu, dojde k mírným netěsnostem a vyšší hlučnosti. Stejně tak se to projeví, když se motor začne proplachovat agresivním proplachovacím olejem (tento případ). Zkrátka, CARBON v případě motoru LU držel motor hezky pohromadě a v klidu, ale protože už tam není, na 4tém válci se tzv vyvrací píst – neznamená to, že by se vyvracel úplně, ale klepká o stěnu válce, vždy když dojde k akceleraci – zkrátka nevede přesně tu dráhu válce, neb je ve válci volnější. Při odpojení svíčky (vyřazení válce ze zážehu) je klid.
Hydroštěly (zdvihátka ventilů) se výrazně ztišila, když se vypustil OLEJ ČIRÝ A ŘÍDKÝ JAKO VODA (Lu může potvrdit, že to nebylo normální neb se sama divila tomu, co viděla na měrce oleje) a nalila se do něj POLOSYNTETIKA 10W-40 od XT SynPlus (je to Shell pod jiným obchodním názvem). Pro jistotu se do oleje vlila ještě taková MEDOVINA (Cyclo Premium – concentrated Oil Treatment), která má ztišit ještě hydroštely více (pokud nejsou zcela K.O. - viz foto č.1)
Bohužel Lu v hlavě, kterou dával dohromady MECHANIK od Rostíka má už jeden hydroštěl nejspíše zcela v háji, neb ten hlučí stále – už ne sice tolik, co předtím, ale stále.
Dle slov 3 různých mechaniků se právě tím, že se proplachoval motor agresivním proplachovým olejem rozpustil karbon, který však vytvořil hustou hmotu a různé části odpadlého karbonu a ta ucpala mazací kanálky hlavy, proto ta nemazala, jak by měla. Z toho důvodu i začaly mlátit více hydroštely, ale to by nebyl až takový problém. Je to furt lepší než první myšlenka mechanika, že nasadily těsnění obráceně a ucpali tak mazací kanálky (což možné je, neb to jde tak udělat) Naštěstí ale ne. Hlava po výměně oleje začala mazat normálně.
Vím, že Rostíkův mechanik skládal ze dvou hlav jednu a to se mu řekněme docela povedlo. Škoda jen, že při tomto skládání nechal původní hydroštely tam, kde jsou a jen prohazoval vačky. Mohl by tak vyzkoušet, které z hydroštelů jsou měkké a vyměnit je za ty tvrdé.
Proč že ze dvou hlav skládal jednu? Lu mu svěřila auto s tím, že neví co s ním je – všichni a i onen mechanik jsme měli podezření na prasklé těsnění pod hlavou. To se pak ukázalo, že také bylo ono – teda, úplně prasklé nebylo, ale to je teď jedno. Mechanik tak SUNDAL HLAVU – DAL NOVE TĚSNĚNÍ POD HLAVU, přebrousil hlavu (prý na několikrát – asi na 3x) a pak hlavu namontoval na BLOK. Když pak montoval hlavu, použil šrouby, které byly totálně vyžrané a ještě se mi k tomu pak sám přiznal se slovy, že to přehlídl (viz foto č.2). Naštěstí je prý při definitivním montováni hlavy na auto vyměnil za nové, které si naúčtoval (což je v pořádku a tak to má být)
Vzhledem k tomu, že tuto přebrušovanou hlavu nejdříve nevyzkoušel, než jí tam dal, tak až po nainstalování a zapojení zjistil, že je prasklá. Takže tu několikrát PŔEBROUŠENOU hlavu zase sundal dolů. Lu mu mezitím dovezla hlavu druhou – ze svého původního motoru a tam zjistil onen mechanik přidřenou jednu vačku. Tudíž tento mechanik skládal z těchto dvou hlav jednu přehazováním vačkových hřídelí.
Můj mechanik tedy vypustil kontaminovaný a řídký olej, vyměnil olejový filtr, nalil nový olej a vyčistil čidlo tlaku oleje. Motor šel, ale jen za studena, kdy si držel vyšší otáčky. Jakmile se zahřál začal na volnoběh chcípat a neměl žádný výkon. Pak dokonce došlo k něčemu co jsme nikdo nepředpokládali. PŘESKOČIL rozvodový řemen.
Proč?
Když sundávali u Rostíkového mechanika hlavu, museli sundat rozvodový řemen, jež je na vačkových kolech. Aby jej sundali, museli UVOLNIT NAPÍNACÍ KLADKU. Napínací kladku pak znovu NĚKOLIKRÁT museli dát, na stejné místo (je to logické, když sundávali hlavu celkem 3x jak mi tvrdil a 3x jí dávali na auto) pokaždé tuto kladku a řemen museli shodit a nahodit – JENOMŽE - Tato kladka byla VADNÁ a už neplnila funkci napínáku. Mechanici tomu však zřejmě nerozuměli a domnívali se, že napínat řemen bude pružinka (viz foto č. 3) která však ale slouží jen k přesnému napružení řemene kladkou a ta se zaaretuje. Tím funkce pružinky končí. Kladka tedy nebyla řádně zaaretovaná a rozvodový řemen napínala jen ubohá pružinka. Ta však dopadla tak, jak dopadla (obrázek č. 4) Je to logické, takováto pružinka nemůže udržet rozvodový řemen napnutý. Už mě zaráží i fakt, že tito mechanici použili starý rozvodový řemen, nevyměnili jej za nový. Je to zvláštní, neb tyto řemeny by se měnit měly – jakmile se jednou NAPNE a funguje, při každém sundání a opětovném použití je volnější a volnější. Takže tady pružinka prdla, řemen se uvolnil a rozvody šli do kytek! Naštěstí se motor nepotkal (asi to je stejně vychytané jako u Probe V6, kde se to nikdy potkat nemůže.
Nebylo jasné, proč ta pružinka prdla dokud se nerozdělalo jedno z mých Probe 2,0 16v aby se mechanik podíval, jak to tam má být přesně. Bylo to tak, jak se domníval s tou aretací, neb to tak mají téměř všichni Japonci.
Koupil se tedy nový řemen a nová kladka na 2,0 16v (viz foto č. 5) tento řemen má 135 zubů a uvádí se jako ten pravý ve všech katalozích. Bohužel na motoru byl řemen, který měl jen 133zubů… tohle mechanikovi vrtalo hlavou nejvíce. Pak se chtěl podívat na číslo motoru/kód motoru od LU, ale ten byl vybroušený. Tak či tak, řemen se 135zuby na auto nešel dát – byl velký. Takže jsme se pídili po tom, co se děje. Pak nás polilo horko, neb jsme došli k myšlence, že motor co má LU v autě je dost možná pouhá 1,8 16v která má 77kW. Odpovídal by to mu řemen, co tam pasuje, kladka, která se musela nakonec koupit také na 1,8 16v (má menší dosedací plochu) a i vačkové kola, které mají 42zubů (klikové má 21zubů).
Přemýšleli jsme i nad tím, jak se to mohlo stát a došli jsme k tomu, že vzhledem k tomu, že jsou motory totožné jak vzhledově, tak VRTÁNÍM, nepoznal to prodejce motoru a nemohl to poznat ani MECHANIK ROSTIKA. Liší se pouze zdvihem, takže těsnění pod hlavu je stejné.
Ovšem je to jen myšlenka. Musím své Probe nechat rozdělat znovu a přepočítat zuby na vačkových kolech i na tom klikovém.
Sám jsem překvapený – ale možné to je. Pak by to znamenalo, že LU někdo prodal místo 2,0 16v pouhou 1,8 16v a ta v tom autě jezdí. Auto je teda líné, otáčkoměr ukazuje nesmysly (nejde se vytočit nad 4tis. otáček) atd…
Dále se na autě měnila KOST STABILIZÁTORU (což byla brnkačka a bez potíží)
Potíž však přišla, když jsem chtěl nechat Lu vyměnit manžetu na LEVÉM PŘEDNÍM KOLE (na vnější straně poloosy viz foto č. 6). Tu už někdo sundat chtěl, ale nešlo mu to – rozklepal šroub, ale ten mu nešel povolit. Snažil se i rozbrušovačkou, ale také marně. Můj mechanik to zkoušel pak také, ale vůbec to nešlo – musel to tedy přetáhnout druhou stranou přes část od převodovky. Což se povedlo, ale trvá to déle, je to složitější a dražší. Nevím, kdo tu manžetu se snažil vyměnit, ale vím, že o to Lu prosila Rostíkova mechanika přes Rostíka samotného – netvrdím ale, že to tak zprasili tam.
Takže asi tak, více mě teď nenapadá – no je to její auto záhadné :o( a není to s ním teď prdel…
Dovoz auta ke mě
Foto č. 1 (medovina)
Foto č. 2 (Šrouby - vadný vs. dobrý)
Foto č. 3 (pružinka nová)
Foto č. 4 (pružinka k.o. co vypadla z rozvodů Lu)
Foto č. 5 (rozvodový řemen Continental 135zubů na motor 2,0 16v)
Foto č. 6 (prdlá manžeta)
Rozvodový řemen poškozený - na hraně už sjetý na provázky
Stará kladka neplnící napínaní
THULLO
2,0 (tyrkys 95)EX, 2,0 (red 95)EX, 2,0 (dark blue 95), 2,0 (red 96)EX, 2,0 (black 96)
2,5 V6 (red 93), 2,5 GT (purple 94)EX, 2,5 V6 (tyrkys 95), 2,5 V6 (red 96)DEATH, 2,5 V6 (grey 96)EX, 2,5 V6 (black 98)EX, 2,5 V6 (vinered 98)
THULLO - 33x Probe Owner
Vše viz
Thulloweb