logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Olejožrout V6
Guest
#1 Vloženo : úterý 8. září 2009 21:19:37 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Ahoj, potřeboval bych poradit. Papá mi to olej ... a to fest ... bylo to cca litr na 1000km, teď (po 8000km) je to určitě mnohem víc. Problém je, že se z toho OBČAS hulí jako blázen a z toho skoro vůbec. Většinou se zakouřilo při rozjezdu, teď po čerstvé výměně oleje (opět Castrol Magnatec 10W40) je to mnohem horší - olej klesl z max na low za 300km. No přímo katastrofa. Dnes to bylo třeba i za jízdy ... žádná akcelerace, cca 2500 ot. a dým jak z hodně promazanýho trabanta. No prostě ostuda jako blázen. Čekám, kdy začnou řidiči za mnou pouštět mlhovky. Jde mi o to ... čím to může být, že to občas kouří a občas ne ? Když to dneska tak dýmilo, tak jsem trošku podržel 3ku na cca 4500ot., vyřadil, dojel k semaforu a nic ani při rozjezdu... fakt nevím. Dodávám, je to modrej dým ... takže olej.
Díky za nápady a případný návrhy co s tím a jak zjistit příčinu.
Bad Offline
#2 Vloženo : úterý 8. září 2009 21:33:03 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
1) Podívej se na motor jestli není někde od oleje (fouklé těsnění pod vanou, ventilovým víkem, u svíček, airbox)
2) Změř komprese
3) Až budeš vědět jaký máš tlaky, rozhodneš se....
4) Vyměn regulátor tlaku oleje - tím nic nezkazíš
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Kaprolet Offline
#3 Vloženo : úterý 8. září 2009 21:46:27 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Pokud máš v pořádku tlak oleje a auto jede normálně tak je taky určitá pravděpodobnost rozsypání gufera ventilu. Pokud jsi ho spařil tak taky klidně zapečený kroužky, fouklý těsnění.
Jarry Offline
#4 Vloženo : úterý 8. září 2009 21:51:46 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

Vcelku všechny předchozí rady neřeší problém. Jsou jen dvě možnosti, gufera dříků ventilů nebo opotřebované, někdy taky přilepené stěrací kroužky na pístech. Je možný, že jsou připečené, pokud tam byl špatný olej, nebo starý, nebo prostě už mají dost. Mají vůli a hulí to podle toho jak si sednou. Kolik máš najeto ?

Jarry
Fender Stratocaster E443129 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Jarry Offline
#5 Vloženo : úterý 8. září 2009 21:52:46 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

Kaprolet byl trochu rychlejší...

Jarry
Fender Stratocaster E443129 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
eiffel Offline
#6 Vloženo : úterý 8. září 2009 22:02:03 (UTC)

Registrován: 07.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,461
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Problém probe je ten, že v rychlý karosérii je pomalej motor. Každý mu dává kouř jako prase, protože to je sporťák přece. Pak to někdo koupí a diví se, že to žere olej, protože majitel před ním tomu nakládal.


Začal jsem po dálnici dlouhodobě jezdit pomaleji, protože mi to taky žere olej. Po výměně svíček zjištěno, že dvě svíčky jsou od oleje. Nejvíc mi to kouří po brzdění motorem. Horský úseky jsou ostuda moc moc... Ale dávám tak půl litru na 1000 km. Víc ne. Dokud jsem jezdil co to dá, dostal jsem se i na litr na 500 km. Obecně si ty dva motory, co jsem měl, nejvíc oleje braly při překročení 4000ot. Za minutu

________________________
2.5, V6 řvoun
Už nemám břichoplazy, ztloustnul jsem, začal se rochnit v bahně a cestovat daleko mimo silnice, aktuálně sedlám Jeep ZJ 5,9
Guest
#7 Vloženo : úterý 8. září 2009 22:03:46 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Zdarec,
nehoním to, voda neubývá, teplota se ani nehne a víc jak 4000 moc často netočím. Jakej je tlak oleje nevím. Je tam ten typ čidla sepnuto / rozepnuto, víc informací z něj bohužel nedostanu. Olej nikde neteče. Víceméně to začalo až po té výměně. Předtím tam byl stejnej olej, jen jsem ho cca 10000km furt dolíval.Kolik má naběhanej motor, to nevím. Měnil jsem za druhej a i v původním autě nebyl od začátku.
Tlaky jsem chtěl změřit, ale bojím se, jestli to něco odhalí. Ale určitě to zkusím. Že by některej kroužek nedolíhal mě taky napadlo a vysvětlovalo by to proč chvíli jo a pak zas ne ...
Bad Offline
#8 Vloženo : úterý 8. září 2009 22:22:14 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Já bych tam nalil hustší olej, tak 15W40 - 15W50...když má motor už něco zasebou a sou tam vůle, řídkej olej to bude žrát dycky. Tohle by ti mělo aspon dát čas na identifikaci příčiny. Bud kroužky nebo gufera na ventilech...
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Kaprolet Offline
#9 Vloženo : středa 9. září 2009 10:12:36 (UTC)

Registrován: 21.04.2009 (UTC)
Příspěvků: 458
Bydliště: Vysoké Mýto

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Poměrně slabý motor a ještě se to docela točí. Ono V6 24V a 7000rpm je tak trochu proti přírodě.
Guest
#10 Vloženo : středa 9. září 2009 10:50:07 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Zdarec,
třeba to něco napoví ... ale dneska cestou do práce vůbec nic a při popojíždění po městě jen jednou a to ještě relativně přijatelně. Dodávám, že olej ještě nedošel :-)
Wesker Offline
#11 Vloženo : středa 9. září 2009 13:56:36 (UTC)

Registrován: 10.06.2007 (UTC)
Příspěvků: 991
Bydliště: Březová -UH

Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)
Jedina vec co ti muze pomoct,je ze vymenis Pistni krouzky a gufera ventilu,jinak nepomuze nic,ani jezdit pomalu Wink

Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24)
Fiat 126P ”Kuřinec” zatim NON TURBO


Nejezdím rychle,létám nízko...
ex Ford Probe V6 Turbo (MAZDA T24 BlackTop) E85 POWER, Toyota Corolla Verso, 2.0 D-4D 66kw

Nejezdím rychle,létám nízko...
Guest
#12 Vloženo : čtvrtek 10. září 2009 19:34:30 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

co ten hustci olej ? nebude to potom dostavat pri startu kotel nez se to promaze ?? aby mu to nakonec spis neuskodilo po nejakym pul roce,nebo po zime.. :(

madaros

Bad Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 10. září 2009 22:55:36 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Hustší olej neznamená, že se bude dát krájet nožem :-) Rozdíl mezi 10w40 a 15w50 při vylití na zem ani nepoznáš. Ale v motoru kde jsou setinový vůle je rozdíl právě v tom, že skrz pístní kroužky nebo jiný netěsnosti neproteče tak snadno. A takovou sibiř tady nemáme, aby mělo nějakej smysl lít do motoru 5W40 nebo se bát špatnýho mazání za studena.
Když sme v motoservisu měnili u starších motorek olej, dycky se tam dával hustší - míň to ve vysokých otáčkách žralo a celkově se motor ztišil.
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Jarry Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 10. září 2009 23:03:44 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

No hustší olej to asi nevyřeší, ten zlepší tlak pokud jsou špatný lágry na klice. Kolik máš najeto ? Problém je, že spousta lidí který tohle auto koupili do těhle náročnějších motorů lije jakejkoli olej...tyhle motory drží kompresi a těsní při správný údržbě cca 450tis.km, četl jsem dokonce i o nějakém co vydržel 800tis. ale to bude asi vyjímka.

Jarry
Fender Stratocaster E443129 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Guest
#15 Vloženo : pátek 11. září 2009 17:22:28 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Zdarec,
takže dnes jsem byl na měření tlaků ve válcích. Všechny až na jeden kolem 13ti a zadní prostřední 6 , pak 8 a třetí pokus po cca 7mi vteřinách točení 10. Takže problém zdá se být tam.
Tam jsem přijel bez kouře, když jsem odjížděl, hulilo se zase jako blázen. Opět jsem podržel 3ku na cca 4500ot. a cca po 150m to přestalo.
Co by bylo ideál (vytáhnout motor a GO) to je mi jasný, ale není na to čas a bohužel ani finance. Nehledě na to, že se mi strašně nechce ho opět vytahovat :-)
Takže můj dotaz zní ... máte nějaký zkušenosti s těma zázrakama, co se přidávají do oleje na rozpuštění usazenin ?
Díky, matlis.
white power Offline
#16 Vloženo : pátek 11. září 2009 18:00:49 (UTC)

Registrován: 26.01.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,936
Bydliště: Pardubice

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 137 time(s) in 132 post(s)
hlavně tam nic takovýho nedávej, Castrol magnatec je taky dobrý rozpouštědlo usazenin a proto ti to nejspíš začlo žrát olej (jako to udělalo mě), na tvím místě bych nechal vyměnit pístní kroužky, to by mělo jít i bez vyndání motoru
Ford Probe 2.2Turbo
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
BMW R 1150 GS Adventure
eiffel Offline
#17 Vloženo : pátek 11. září 2009 20:59:31 (UTC)

Registrován: 07.11.2007 (UTC)
Příspěvků: 2,461
Bydliště: Praha

Poděkoval(a): 7x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Pokud odstranís usazeniny, tak zvětšíš díry, takže to bych nedělal

________________________
2.5, V6 řvoun
Už nemám břichoplazy, ztloustnul jsem, začal se rochnit v bahně a cestovat daleko mimo silnice, aktuálně sedlám Jeep ZJ 5,9
Guest
#18 Vloženo : pátek 11. září 2009 21:11:38 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Na to, abych to dal někde do servisu nemám. Pokud to jde, dělám si všechno sám. Problém je, že ten přístup k rozvodům je dost katastrofa. Když byl motor venku, byla to hračka, ale uvnitř - no nevím, moc se mi do toho nechce.
Pořád mi leží v hlavě myšlenka, že se ten kroužek jen zasekává, tak proto ten sajrajt do oleje, že by ho třeba uvolnil. Ono je to fakt děsně nárazový ... chvíli to hulí jako blázen a o kousek dál vůbec ...
Bad Offline
#19 Vloženo : pátek 11. září 2009 21:11:44 (UTC)

Registrován: 29.11.2008 (UTC)
Příspěvků: 798
Bydliště: Turnov

Poděkoval(a): 4x
Was thanked: 15 time(s) in 15 post(s)
Souhlas, hlavně žádný aditiva na čištění motoru...
+ Ford Escort 1.8i 95´ LPG
Tratos Offline
#20 Vloženo : sobota 12. září 2009 0:07:33 (UTC)

Registrován: 24.03.2004 (UTC)
Příspěvků: 214
Bydliště: Praha

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
V zásadě jsem také proti přísadám ale na druhou stranu pokud auto jede se spotřebou oleje více než 1L/1000km a na vině jsou kruhy tak už bych se nebál tam nalejt jakýkoliv čistič BigGrin.
Buď to dočasně trochu pomůže nebo to je stejně na GO nebo nový motor. Asi bych zkusil Bishop Original (http://www.bishops-original.cz/cistici-stabilizacni-prisady.htm)

T.
Ford Probe 2.5 GT ´93, Praha
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (5)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.