Uvědomil jsem si, že jsem se nevyjádřil úplně přesně - jedná se o různé hodnoty tlaku oleje při stejných otáčkách, například při cca 4000 ot/min (a teplém oleji) je obvykle ručička někde na písmeni ”L” ve slově Normal, ale někdy zničeho nic klesne o pár milimetrů dolů, pak zase povyskočí zpět atd. Stejně tak na volnoběh, někdy je tak asi 2 mm nad ryskou oddělující normální tlajk od nízkého, jindy je na ní, někdy klesne dokonce pod ní. V Mazdě mi řekli, že kdyby tam byl nízkej tlak, tak by na neutrál klepala olejová zdvihátka, takže je asi vadný měřák, ale já mám strach, aby se to někde nekouslo (už se mi to stalo - vylágroval se 2 válec a teď je motor po přebrusu kliky). Dá se to nějak přeměřit? Kde?
Mimochodem, je při utahování ojničních šroubů předepsaný nějaká hodnota kroutícího momentu, nebo se utahují ”co to jde”?