logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
2 Stránky12>
Help Koudy !!!!
Guest
#1 Vloženo : pondělí 18. února 2002 11:01:23 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Cau hele ma takovej problem, tak od začátku, je možný že mě v mraze tuhne spojkovej pedál, může to bejt tím že mám starou kapalinu ??? 2. Někdy při rozjezdu auto nejede plynule ale trhave, myslím že už umírá spojková lamela a nedochází k plynulýmu prokluzu ??? 3.auto zrychluje rovnoměrně jen při pomalém přidávání plynu, při rychlejším se zakucká a podle mě jede na 3, je to ve svíčkách ???, v kabelech ??? nebo to má něco společnýho třeba s přidřeným turbem, ručička turba ale reagule na prudší přidání plynu,ale auto se zakucká....4. je normální že při pomalém přidávíní plynu jsem schopen dosáhnout rychlosti cca 200 km/h aniž by se mi hnula ručička turba ??? díky Beef.

Koudy Offline
#2 Vloženo : pondělí 18. února 2002 21:33:34 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Ahoj, tak postupně:
- kapalinou to nebude - stará bejt může, ale to se ti spíš může přidírat hlavní, nebo pracovní spojk. váleček
- při rozjezdu ti cuká auto - než pustíš úplně spojku - lamela - na ní jsou pružiny, který máš popraskaný, nebo ti už některý vypadly
- to vypadá nejspíš na svíčky
- ručička budíku od turba je pouze informativní, takže ti turbo klidně může tlačit na 30% výkon a ručička ti to neukáže. První náznak toho že je turbo v hajz... je to že ti začne žrát motor olej - přes futra na turbu a bude ti bíle kouřit z výfuku. Většinou je to hlavně u studenýho motoru a po zahřátí se to troch zlepší - futra se troch roztáhnou...

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Marauder Offline
#3 Vloženo : čtvrtek 21. února 2002 17:48:00 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

No já nevím, já vymenil kapalinu a od tý doby mam v zime peklo skoro zezacatku nemuzu radit, dokud se neohreje motor ...

Marauder
93 Fallen Angel GTR
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Koudy Offline
#4 Vloženo : neděle 24. února 2002 20:06:18 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Ale Beefovi to cuká při rozjezdu, takže to kapalina určitě nebude.

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Simona Offline
#5 Vloženo : středa 27. února 2002 10:09:30 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 237
Bydliště: Nitra

Ja mám v zime niečo podobné:ráno,ak je moc zima,ťažko sa zošliapne spojkový pedál a ťažšie sa zaraduje rýchlosť.Je to odvtedy,čo mi menili olej v prevodovke.On sám mi povedal,že ten,čo mi tam dáva teraz je iný,má inú hustotu ako predošlý a že auto sa musí zohriať,aby to prestalo robiť.Ale je to vraj normálne a autu to neškodí,len Tvojim nervom...Wink

Koudy Offline
#6 Vloženo : čtvrtek 28. února 2002 0:44:36 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Špatnej olej v převodovce ti ji dokáže i zničit - tím myslím ložiska a synchrony - velký tření a opotřebení. Mě šlo taky teď v zimě za studena těžko řadit, tak jsem tam dal plnou syntetiku - převodovou - s velkou viskozní třídou. Typ oleje to je Land Rover MTF a je to teď super, jde krásně lehce řadit, akorát ta cena 439,- Kč/litr.

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Guest
#7 Vloženo : čtvrtek 28. února 2002 7:27:03 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Jo 439,- je docela nářez,ale na druhou stranu převodovka bude určitě držší, Koudy jak často se mění převodovej olej a kolik se ho tam vejde ?

Guest
#8 Vloženo : sobota 2. března 2002 18:43:05 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

no ja teda nevim, ale do manualni prevodovky v probe se dava ATF. kdyz tam date beznej olej do manualni prevodovky tak ji to nedela zvlast moc dobre. vejdou se ho tam necely 4 litry.
ta spojka: vetsinou staci vycistit a pak odvzdusnit pracovni valec. muze to ale byt i sjeta lamela.


*M* PGT 89 www.sweb.cz/ford.probe

Koudy Offline
#9 Vloženo : úterý 5. března 2002 0:11:48 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

No ja nevím, v tabulkách od BP, nebo Agipu není ani zmínka o tom, že tam patří ATF. 100% to platí o P2 !!!


Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Guest
#10 Vloženo : pondělí 11. března 2002 9:43:35 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

ATF je tam predepsany v servisnim navodu i ”owners guide”. ja jsem s tim taky mel prob(e)lem- dal jsem tam MTF a ta prevodovka bzla dost hlasita (hucela). tak jsem tam dal predepsany ATF dexron II a vsechno je vporadku.

*M* 89 PGT www.sweb.cz/ford.probe

Eddie Offline
#11 Vloženo : pondělí 11. března 2002 14:08:28 (UTC)
Registrován: 12.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 31
Bydliště: Usti nad Labem

V čem se odlišuje ATF od MTF ... kolik za MTF ?

Marauder Offline
#12 Vloženo : pondělí 11. března 2002 16:33:21 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

ATF - Automatic Transmision Fluid
MTF - Manual Transmision Fluid

Marauder
93 Fallen Angel GTR
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Eddie Offline
#13 Vloženo : úterý 12. března 2002 8:05:41 (UTC)
Registrován: 12.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 31
Bydliště: Usti nad Labem

Joo, dík... taky mne to mohlo napadnout Blushing

Koudy Offline
#14 Vloženo : čtvrtek 14. března 2002 22:33:09 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Tak jsem si to nechal dohledat a do některejch P1 patří ATF, zjistí se to podle VIN-ka....

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Eddie Offline
#15 Vloženo : pátek 15. března 2002 17:54:54 (UTC)
Registrován: 12.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 31
Bydliště: Usti nad Labem

Můžeš to nějak rozvést ? Koukal jsem na weba,kde je rozepsáno co která pozice ve VIN znamená ,ale na tohle jsem tam nenatrefil...

Guest
#16 Vloženo : pondělí 18. března 2002 14:50:27 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

co je to za hovadinu? VIN slouzi k uplne jinejm vecem a ne jako informace k tomu co se leje do prevodovky...zadam pana Koudyho aby tady svoji zpravu obhajil dukazy :-).
prevodovky na P1 jsou 2: pro GL,LX a druha pro GT. Do VSECH prevovek P1 se leje ATX olej. jedinou zmenu tykajici se prevodovek udelal Ford v roce 91, kdy do GTcek zacal montovat chlazeni, z duvodu nedostatecneho chlazeni petkovych kol, ktery ma za nasledek jejich zniceni-poskozeni prevodovky u P1 se pozna prave podle nich. Jestli p. Koudy nekdy mel rozebranou GT prevodovku 91 a novejsi tak si urcite vsimnul, jak tenky jsou vystupy ke chlazeni. vzhledem k tomu ze olej do MTX ma zhruba polovicni viskozitu, tak by tezko protekl trubickou o prumeru cca 3mm, cimz by kladl velke pozadavky na kvalitu cerpadla...a tak blbej Ford neni...
DO PREVODOVEK P1 JEDINE ATX OLEJ...DEXRON 3 (NAHRAZUJE STARSI SPECIFIKACI DEXRON 2)

Guest
#17 Vloženo : úterý 19. března 2002 10:14:24 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Mno tak jsem z toho oleje do prevodovky danek... Ja byl nedavno u Koudyho a nalili jsme tam 2 litry MTF oleje (mel jsem tam jen asi litr a pul oleje!) a zadnou zmenu v razeni a hluku prevodovky jsem nepoznal a ani kdyz byl mraz (i kdyz to bylo studeny)... Jestli to nebude take treba rokem vyroby prevodovky u jednotlivych verzi, vzdyt jenom blbej pracovni valecek u spojky se rok od roku u P1 lisi... Pokusim se o tom neco zjistit...

Koudy Offline
#18 Vloženo : středa 20. března 2002 20:33:45 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Takže, nejpřesnější info, do roku 1990 se dávalo do převodovek do P1 syntetika 80W-90, od r. 1990 se používalo ATF. Co se VIN-u týče, dá se z něho zjistit celkem dost, včetně typu motoru, barvy vnitřku auta aj...

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Guest
#19 Vloženo : středa 20. března 2002 23:02:47 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

A jak je mozny ze v uzivatelskym manualu k mymu 1989 GT je napsano DOSLOVA toto:
XT-2-QDX MOTORCRAFT MERCON AUTOMATIC TRANSAXLE FLUID

(muzu dolozit, kdyz bude treba)

navic ve VINu opravdu je typ motoru, dokonce i typ bezpecnostnich prvku, ale co se leje do prevodovky ani barva vnitrku tam neni, at sezeru velkej technicak, jestli se mejlim... :D


*M* PGT 89 http://www.sweb.cz/ford.probe

Guest
#20 Vloženo : čtvrtek 21. března 2002 9:47:25 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Mno je to tak, ja si to take zjistoval, patri tam ATF! Priste ho tam holt dam :O)...

Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest (4)
2 Stránky12>
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.