Jedna z "možností výbavy" co se mi na jedničkovém Probe vždycky líbila je třetí brzdové světlo ve víku kufru. (A v křídle pro P2) Bohužel verze pro Evropský trh měly vždycky černou záslepku. Naštěstí kabeláž je už v autě připravená a světlo se dá velice jednoduše dodělat.
Co k tomu budeme potřebovat?
Ořech #10, malou ráčnu a prodlužku
Plochý šroubovák
Třetí brzdové světlo z US verze. (Případně stačí "nožička" s paticí a konektorem a červené sklo, tělo jde použít ze záslepky)
Malé ruce
Časová náročnost - Cca 30 minut
Náročnost - 1.5 / 5
Krok #1 - Demontáž
Nejdřív si plochým šroubovákem odloupneme plastový kryt, je tam X nožiček, až budou všechny volné, kryt se svěsí. Nebojte se lehce zabrat, je celkem pevný. Jednodušší by bylo (A nutné pokud nemáte malé ruce) ještě sundat 2 plastové čudlíky co ten kryt drží k dalším plastům, mě se ale nikdy nepovedlo je oba sundat zaráz bez poškození, takže jsem se tomu rozhodl vyhnout. Sundáme 2 gumové čudlíky z kufru (Červeně označené) a pokud máme stěrač tak z něj vyhákneme kabeláž a odšroubujeme zem (Ořech #10) (Modře označené). Zeleně jsem označil místa kudy musíte procpat ruce.
Krok #2 - Konektor
Vpravo je černě izolovaná kabeláž. Cca uprostřed je tvrdá hrudka, to je váš konektor. Opatrně rozřízneme kabeláž nožem a vytáhneme konektor. Teď doporučuju zapojit 3tí brzdové a zkusit jej. Pokud nefunguje, zjistěte, jestli je KO žárovka, pojistka, konektor, nebo má vaše auto jen mizernou náladu. K tomu samozřejmě potřebujeme pomocníka co nám zmáčkne brzodvý pedál. V mém případě jsem použil brzdový kotouč z Ovce.
Pokud vše funguje, světlo zase vypojíme, nechceme, aby se mu něco stalo.
Krok #3 - Nadávání (Aka odstranění záslepky)
Protáhneme pracovním prostorem ráčnu a povolíme 2 šrouby #10, jeden na každé straně. Jsou vcelku dlouhé. Po odstranění šroubů zamáčkněte záslepku dovnitř (jsou v ní 2 plastové nožičky co ji drží) a pravou (spolujezdec) stranou ji vytáhněte ven.
Tip - Koukejte místem kde jste odstranili gumovou záslepku. Šroub sice neuvidíte zezačátku, ale je to jednodušší než to dělat na slepo. Ořechem miřte spíš na kraj záslepky (Blíž k vám). Pokud máte někoho kdo je ochotný vám svítit o to líp.
Krok #4 - Nadávání 2 (Aka instalace světla)
Ze světla vytáhněte otočením nožičku s žárovkou. Pokud na něm jsou plastové nožičky (2ks) tak je odřízněte. (Šrouby to drží dostatečně a není tam dost místa na zlomení ruky aby jste je zacvakly zpět) Pravou stranou vložíme světlo na místo, snažíme se ho dostat až do vykrojeniny v kufru pro lehčí instalaci šroubů. Zašroubujeme pravý šroub (lepší přístup), ale necháme ho trošku povolený. Zašroubujeme levý šroub a lehce dotáhneme oba dva. (Lehce, je to plast!)
Krok #5 - Zapojení kabeláže a hotovo!
Nasadíme do světla nožičku a pootočením ji zamkneme. Pak zapojíme konektor. Nakonec už zbývá jen vrátit 2 gumové zátky (zem stěrače, případně celý motorek pokud jste ho dali pryč) a zacvaknout plastový kryt kufru zpátky. Naposledy vyzkoušíme, že světlo funguje a máme hotovo!
Doufám, že jsem tímto návodem pomohl alespoň jednomu z těch 6 lidí co ještě na klubu mají P1 a snad vás brzy potěším dalším návodem.
Nějaké extra foto
ZDE93 GT - Silverstreak
97 GTS
92 Turbo (Kefa)
91 Turbo
94 GT UKčko
ex 89 LX, ex 94 GT - Generál Lee, ex 97 GT - Peci, ex 92 Turbo