Čau,
Předpokládám, že máš Probe od Verci :-)
Motor je spolehlivý, základní věc je hlídat si olej. Lejt tam ideálně co tam lil někdo před Tebou (na co je motor zvyklý) a měnit i filtr. Já mám sice 2.5 V6, ale všem doporučuji 100 oktan benzín a aditiva (já používám VIF ale BG či jsem slyšel jsou taky supr) protože to krásné čistí kanálky a udržuje motor v dobré kondici. Pak taková klasika - zkontrolovat kabely ke svickam (moje měly třeba ztvrdle a rozpadlé koncovky), jestli nejsou svíčky zalité olejem (potřeba vyměnit těsnění víka ventilů) a samotné svíčky jestli jsou ok.
Se správným olejem souvisí asi nejčastější jev na FS motoru a to je cvakani hydrostelu, to je takové cinkani od víka ventilů. Po startu cinkaji snad všem chvilku, ale pak by se měly ztisit. Pokud Ti cinkaj za tepla, je dobrý to řešit výměnou hyder.
Máš to jako Daily car? Tedy ježdění i přes zimu? Jestli jo, řešil bych co nejdřív korozi. Prohlídnout prahy, lemy, v motorovém prostoru pak levý (při pohledu na motor) prostor kolem tlumiče směrem k silentbloku motoru (tam to hnije velmi rádo). Celkem často se řeší také tyčky stabilizátoru (vpředu i vzadu) a kostí, bývají zarezle. Zadní třmeny brzd rady zůstanou viset (to už není vada ale vlastnost :-D). Pak ještě homokinetaky, hlavně vnější umí pak někde nechat (letos jsem si taky užil :-D). Ale to jsou už v podstatě spotřební věci, s tím se zkrátka počítá.
Myslím že to Tvoje má nějakou kosmetiku ale jinak mi přišlo na srazu technicky OK.
A když jsme u srazu :-D
Kazdy rok je sraz majitelů Probe (letos byly dokonce dva) a když to situace dovolí, budou i v roce 2021, takže budeme rádi, když se přijdeš ukázat :-)
Probe GT 2.5 V6
- Fialka 96, Batmobil 93, Chladič 93, Turek 97
Probe GT 2.2 turbo
- Deadpool 89