Tak jsem se stal majitelem Citroenu C5-(funés je můj favorit) zase 2,2Hdi 98kw
Auto je špica-je to od známého vedle ze vchodu a znám ho. Bylo koupený v brně a má rodokmen a najetých 130000. Ve svým servisu se serv. knížkou udržovaný-tak jsem do toho šel. Auto pořád jezdilo štreky a tak nemám pochybnosti. Je jako nový i ve vnitř. Ale má podvozek -hydroaktiv 3-což je chlouba Citroenu v pohodlí - že prý se to nekazí, ale je to celý prošpikovaný elektronikou-takže přepínače přepínají jen impulzy skrze BUS sběrnice pro spotřebiče do příslušného procesoru a ten pak posílá přes relé drátama napájení pro koncové spotřebiče. To se asi na cestě opravit moc nedá ale když to funguje tak je to komfortní.
Motor 2,2 Hdi turbo s proměnlivým natáčením lopatek turba zní sice zajímavě ale zařazené pětce v PROBE1 při 50 km/hod se nevyrovná. CITROEN sice je schopen trochu většího zrychlení (z 50tky) ale člověk se nezastaví-jenom řadí a řadí--to v PROBE1 jenom sedí a čumí jak to jede stejně a je v klídečku. Takže PROBE --jasná volba.
Ale Citroen je takový pohodový mikimaus- taky dovede letět ale v dýzlu se musí člověk starat, jak přeřadit jeden kvalt rychle po druhým a čumět na otáčkoměr pááč to není tuněný-otáčky nejsou slyšet ale taky to má svý.
Ale sporťák to rozhodně není. Ale je to velký, moderní, plný elektroniky a tak doufám, že to dlouho vydrží, než mě to nasere. Tak v tom budu vozit ty moje CAPARTY. Má to 8 air bagů , tak to snad nějak přežijem.
PROBE si rozhodně nechám-jeho motorické vlastnosti rozhodně nebyly překonány. A spolehlivost je zatím perfektní.
To do Citroenu polezu napřed s notebookem a potom teprve s nářadím. Zlatý PROBE ale Citroena zatím nepomlouvám-je to jiná kategorie komfortu jízdy-a zatím funguje. Skutěčně nejsou cítit díry na vozovce sedí to jako beran a je to tichý, vůbec se to nenahýbá. A od 3000 ot to trapně rychle zrychluje, jako by člověk pustil bombu s NOS. Ale je to na zvyku jezdit zarás s benzinem a dýzlem. Pokud nenajdu něco podobnýhho-co do chování motoru jako PROBE tak s ním budu jezdit snad do důchodu. Myslím, že by to pro začátek stačilo- tak ahoj na cestách