logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
volnoběžné otáčky
Joki Offline
#1 Vloženo : úterý 29. října 2002 11:30:31 (UTC)
Registrován: 19.12.2001 (UTC)
Příspěvků: 23
Bydliště: Praha

Ahoj všichni. Mám problem se svojí Mazdou 626 GF, rok výroby 98. Při volnoběžných otáčkách když sešlápnu spojku, otáčky jdou dolů. To samé když začnu točit volantem (musí zabírat posilovač) otáčky klesají (ale to prý je OK). Byl jsem s tím již 2x v Mazdě, seštelovali, vzali peníze, ale po nějaké době 3-4 měsíce se tato chyba opět projevila. Nevim čím to může být. Říkali že snad nějaký ventil či měřák obejmu protíkajícího vzduchu (VAF) v ceně za 16 tisíc. Pak jsem se už naučil mírně doštelovat volnoběžný otáčky, takže jsem je opět zvednul. Minulý týden jsem odpojil a opět připojil baterku a kupodivu se vše radikálně zhoršilo. Při sešlápnutí spojky motor chcípne. Můžete mi poradit prosím.
Myslíte že by to mohl vyřešit reset jednotky? Jestli ano, jak jej udělám?

Děkuji, Martin
Joki
Mazda 626
James Offline
#2 Vloženo : úterý 29. října 2002 15:17:13 (UTC)
Registrován: 11.09.2002 (UTC)
Příspěvků: 50

je to jednoduchy, u probe se reset jednotky krom pres pocitac take dela vypojenim baterie cca na 30 min. a zhruba cca 10KM udajne trva nez si ridici jednotka sedne do normalu a vse si znovu nastavi.

TomKING Offline
#3 Vloženo : úterý 29. října 2002 21:08:48 (UTC)
Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 38
Bydliště: Praha

reset se dela odpojenim baterie a seslapnutim brzdoveho pedalu asi na 5-10 vterin


93´ Dark-Red Probe GT
Koudy Offline
#4 Vloženo : úterý 29. října 2002 23:19:18 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Někde sem četl, že po tomto resetu (odpojení bat.), by se měla připojit, natočit auto - ale bez ruční brzdy, neštapat ani na nožní brzdu a vypnout i vnitřní osvětlení v autě, aby nic kromě motoru nemělo žádnou spotřebu proudu. Prostě na něj nešahat. Tak by se to mělo nechat běžet cca. 10 min. a po tuto dobu si natáhne ECU ze všech snímačů a čidel a bůh ví čeho ještě všechny údaje...

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
TomKING Offline
#5 Vloženo : středa 30. října 2002 11:53:02 (UTC)
Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 38
Bydliště: Praha

No, ja cetl,ze by sem mel delat reset po kazdy oprave, a pak to auto projet - asi tech 10 km, aby se z tech seznoru nacetly novy udaje - kdyz to stoji, tak to nemuze zjistit jetli treba funguji senzory otaceni kol na ABS ...


93´ Dark-Red Probe GT
Joki Offline
#6 Vloženo : středa 30. října 2002 12:01:36 (UTC)
Registrován: 19.12.2001 (UTC)
Příspěvků: 23
Bydliště: Praha

Tohle je pokračování problematiky k volnoběžným otáčkám. Děkuji Karlovi za jeho pomoc. A Vám všem samozřejmě taky!
==================================
Čau nevím jestli ti někdo poradil, ale podle toho jak to popisuješ, bych opravdu zkusil sehnat tu klapku co měří objem protékajícího vzduchu do sání. Je to takovej velkej díl kterej sedí na vzuchovím filtru a vede do něj placatej konektor, kterej když za chodu odpojíš tak by auto mělo chcípnout. Je divný, že když si byl v mazdě, že ti neřekli přesně podle počítače kde je závada, protože problém na téhle součastce počítač indikuje. Že to stojí 16tisíc je největší blbost co jsem slyšel, vzhledem k tomu, že máš mazdu (za předpokladu, že máš 2,2L motor jako probe) tak zkus zavolat na tyhle čísla - xxxxxxxxx a oni ti určitě udělaj daleko lepší cenu za použité díly samozřejmě. Ještě se podívej v jakým stavu máš vzduchovej filtr jestli je vůbec průchozí. Pravděpodobnost, že sešlápnutá spojka má něco společnýho s chcípnutím motoru se mi moc nezdá, jedině, že bys měl namontovanej senzor pro startování, kterej nedovolí nastartovat bez sešláplé spojky a pak máš problém v tom konektzoru, kterej je namontovanej na vrchu pedálu spojky. Když si nebudeš vědět rady, klidně se ozvi a přijeď a uvidíme co se dá dělat.
Karel
Joki
Mazda 626
Joki Offline
#7 Vloženo : středa 30. října 2002 12:03:44 (UTC)
Registrován: 19.12.2001 (UTC)
Příspěvků: 23
Bydliště: Praha

Díky Všem za rady. Možná bych to ještě trochu přiblížil.
Auto je nový model 626 GF rok výroby 1997, nicméně jedná se o modelový rok 1998. Motor 2,0i 16v výkon 100kW. Myslím že je schodné s Ford Probe 2 od roku 97 či 98.
Filtr vzduchu mám samozřejmě nový, nebo přinejmenším čistý. Můžu to skusit v garáži nastartovat bez filtru. Myslím si že tím to ale nebude. Dále můžu skusit druhou věc. Otec má dřívější model 626ky, rok výroby 92 a tam je stejná ona klapka. Takže je můžu prohodit.
Uvidíme. V Mazdě mi řekli že na testu se nic špatného neobjevilo.
Byl jsem 2x v Auto Zeman a můžu říct že mám s nimi jenom ty nejhorší zkušenosti. Snad na Spořilově v oficiální Mazdě budou lepší.

Teď se ale pokusím uvažovat ještě dále.

Auto když jede - a je tam zařazená rychlost - tak je vše v pořádku.
Když řekněme vyřadim rychlost a dojíždím na neutrálu - otáčky se drží na na cca 1000. Když ale zastavím (dobrzdím) počítač to pochopí a sníží otáčky na 750, tak jak mají být. Dále předpokládám, že na spojkovém pedálu musí být nějaké elektro čidlo. Proč? Protože když např. jedu z kopce, mám tam pětku a nepřidávám plyn, počítač ukazuje
nulovou spotřebu - palivo se nevstřikuje do valců, když ale v tomto momentu (pořád nepřidávám plyn) zmáčknu spojku, počítač musí začít stříkat to minimální množství benzínu - volnoběhu aby motor nechcípnul. Snad to říkám správně.

Dále asi víš, že u karburátoru (vím že to karburátor nemá, nicméně ta část za filtrem a je tam palivové lanko, nastuvujou se tam volnoběžné otáčky) je možnost šrobem nastavit ony volnoběžné otáčky.

Respektive to nejsou volnoběžné otáčky. To jsou ty otáčky - onech 1000 jak jsem psal, kdy je vyřazena rychlost ale auto se pořad
pohybuje.
Podle mě, ty volnoběžné otáčky jsou nastaveny v počítači a tym je asi nastaveno 750. Protože těchto 750 ot. auto vždy drží a drželo. I když jsem měl nebo neměl s otáčkama problém.

Takže z tohoto všeho já usuzuj že u mého auta je možné nastavovat volnoběžné otáčky dvěma způsoby. Jednou to je počítačem, podruhé mechanicky na ”karburátoru”. A to je to co mě děsně štve, protože v tom mám guláš.

Snad jsem to všechno popsal správně. Myslíte že ano?

Martin
Joki
Mazda 626
JM Offline
#8 Vloženo : středa 30. října 2002 15:46:03 (UTC)

Registrován: 25.08.2002 (UTC)
Příspěvků: 582
Bydliště: Brno

Poděkoval(a): 1x
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
A co volnobežný ventil? Cena cca 4 000 Kč.

For KOUDY: Nevíš teda proč mi ta spojka bere tak u podlahy? Všichni mi tvrdí vyměnit a to se mi nechce. Odvzdušnění nepomohlo.

J.M.
1996 Probe Logrus, 1971 Lincoln Continental Coupe 780Nm, 2002 FZS 1000 naked, GSXR 600 K2
Koudy Offline
#9 Vloženo : čtvrtek 31. října 2002 21:15:17 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Zkus si dát pryč kobereček z pod pedálu... Smile
Když ti odchází spojka, tak ti začíná vystavovat pořad vejš a vejš, až ti začne prokluzovat, a nebo ti ”lehne” najednou...

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.