logo

Vítejte! Abyste mohli používat všechny funkce, které toto fórum nabízí, zaregistrujte se.
Z jiného (ropného) soudku..
Whoever Offline
#1 Vloženo : úterý 5. března 2002 1:49:40 (UTC)
Registrován: 26.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 63
Bydliště: Praha

Ahoj.
Mám dotaz: jezdím teď docela často s turboropákem, je to nová Vectra 2.0DTi. Když už se rozjede, je docela svižná, ale ty rozjezdy...hrůza. Turbo totiž zapíná až kolem 3000 otáček. Nedávno jsem si ale od kamaráda půjčil BMW 325Tds - a ani při rozjezdu jsem málem nepoznal, že je to ropák. Takže ten dotaz(y): je takový rozdíl v obsahu (2.0 vs. 2.5) nebo jde o to turbo, které podle mě jede v tom BMW nonstop? Dalo by se turbo nějak přeštelovat u té Vectry, aby spouštělo dřív? Abych si na semaforu nepřipadal jak ve Škodovce?

Díky, Who

TomKING Offline
#2 Vloženo : úterý 5. března 2002 11:57:26 (UTC)
Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 38
Bydliště: Praha

Ha, ha, ha, srovnavat Opla s Bavorakem .... Asi ten nejpodstatnejsi rozdil bude temer dvojnasobnej vykon a kroutak u BMW.


93 Dark-Red Probe GT
Guest
#3 Vloženo : úterý 5. března 2002 21:47:59 (UTC)
Registrován: 01.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 1,025

Tak to bávo je 143koňovej 6-ti válec a ten oplík 100koňovej 4 válec. Tak tam bude ten rozdíl. A turbo nikdy nejede ”non stop”. To dělá kompresor.
Koudy Offline
#4 Vloženo : úterý 5. března 2002 22:34:16 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Turbo nabíhá postupně a začít tlačit by mělo v cca. 1.600-1.800 ot/min. v tahu (opel nikdy neuměl pořádný TD)...
Zvednout výkon turba by mělo jít na podtklak. ovládání plnícího tlaku, ale poslední TDi-čka maj elektr. řízený čerpadlo, takže už to možná ani nepujde vochc....
Takže, přečipovat, jinej filtr, větší turbo, a nebo to nechat bejt. Smile

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Whoever Offline
#5 Vloženo : středa 6. března 2002 2:39:15 (UTC)
Registrován: 26.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 63
Bydliště: Praha

Já se nesnažím srovnávat, to jsem poznal, že nejde.. :-))

Koudy: Není to moje auto, takže do něj prachy cpát nebudu, ale tak ze zvědavosti, na kolik by zhruba mohlo vyjít to větší turbo? To největší turbo?Smile

Koudy Offline
#6 Vloženo : středa 6. března 2002 17:58:55 (UTC)

Registrován: 09.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 318
Bydliště: Praha

Těžko říct, ale počitej že to bude kolem 40.000 - 50.000,- Kč. Stejně by to k tomu chtělo změnit i plnící elektroniku - jde to ruku v ruce, jedno s druhým...Smile

Koudy
94 Blue GT
Koudy
94 Blue GT - kdysi :-)
01 L.R.Disco TD5
(nejede jako P2GT - ale zase projede všude)
Whoever Offline
#7 Vloženo : čtvrtek 7. března 2002 1:15:30 (UTC)
Registrován: 26.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 63
Bydliště: Praha

Hmmm... příště už raději zvědavý nebudu...
Koukal jsem na net na ten chiptuning - to je za 22.000,- - ale jenom o dvacet koní:(
O přečipování Probe tam raději nic nepsali...Smile

TomKING Offline
#8 Vloženo : čtvrtek 7. března 2002 9:57:39 (UTC)
Registrován: 08.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 38
Bydliště: Praha

Probe jde samozrejme taky precipovat, myslim ze to prida tak 15 koni.
- jo tak od SuperChips (www.superchips.com) je to +16 koni.
A cena 395$

93 Dark-Red Probe GT
Marauder Offline
#9 Vloženo : pátek 8. března 2002 1:50:46 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 474
Bydliště: Praha

20 koní Ti je málo ? myslím, ze bys hodne hrabal prstíckem aby jsi mel tehle 20 koní k dobru v Probe ..

a navíc Probe tam není z jednoho prostýho duvodu, chipovat atmosférickej motor jsou vyhozený peníze, protoze to prida skoro nic ...

Marauder
93 Fallen Angel GTR
Marauder
94 SilverBlue Chevrolet Camaro
97 Cadillac Seville STS
93 Ford Probe GT
Whoever Offline
#10 Vloženo : středa 17. dubna 2002 2:46:56 (UTC)
Registrován: 26.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 63
Bydliště: Praha

Ještě jeden návrat k ropákům...

a) Větší turbo - o kolik zvedne spotřebu a o kolik může zvětšit výkon?

b) Chiptuning - větší výkon, vyšší maximálka, lepší krouťák, menší spotřeba a tak dále. Ale každá věc má dvě strany, takže v čem je tady ta druhá strana? Proč by se jinak jednotky neladily už ve výrobě? Něco jako menší životnost motoru nebo podobně? Jen hádám...

Dík WhoWink

Simona Offline
#11 Vloženo : středa 17. dubna 2002 21:28:25 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 237
Bydliště: Nitra

Ja teda nie som odborník,ale kamarát načipoval Octaviu 1.9tdi a po roku mu strašne dymí z výfuku,motor sa celý trasie a ten čip akosi zoslabol...

Jarry Offline
#12 Vloženo : středa 17. dubna 2002 21:39:47 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

Továrna nechipuje predevsim kvuli exhalacim a za druhy kvuli zivotnosti motoru. Pokud se srovnava TDI 66KW a 81KW zivotnost druhé bývá asi o 1/3 mensi. Vyssi objem vstrikovaneho paliva potrebuje vice O2 a proto se do nej montuje turbo s nastavitelnym uhlem lopatek, aby dal vyssi tlak vzduchu uz pri nizsich otackach. Pokud neda jako treba normal turbo tak nedokonale spalena nafta vylita jako saze-cernej kour.
To toho ale vim co ?BigGrin

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Simona Offline
#13 Vloženo : čtvrtek 18. dubna 2002 22:00:21 (UTC)
Registrován: 11.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 237
Bydliště: Nitra

Hmmmm,dobrééé,a to si odkial opísal?BigGrinBigGrinBigGrin

Jarry Offline
#14 Vloženo : sobota 27. dubna 2002 16:49:49 (UTC)

Registrován: 10.11.2001 (UTC)
Příspěvků: 567
Bydliště: Svetec

No dovol Simčo, to jsem se jen trochu zamyslel.....

Jarry
Fender Stratocaster E443129, Fender Telecaster Z8228066 & Fender Tube amp HOT ROD DeLuxe
Uživatelé prohlížející si toto téma
Guest
Jdi na fórum  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.